چمران: پشتوانه پیروزی در دفاع مقدس امید بود


چمران: پشتوانه پیروزی در دفاع مقدس امید بود

تهران- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دفاع مقدس تجربه بسیار بزرگی برای ما است، تجربه ای که پشتوانه آن امید میان ملت و کلام امام راحل بود.

به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز سه شنبه در سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: عده ای تلاش می کنند که ریشه امید را در میان مردم و ملت خشک کنند و مرتب از داخل و خارج بر ما بتازند و مسائلی را طرح کنند که باعث ناامیدی ملت شود و در این شرایط به جایی نمی رسیم.

وی یادآورشد: موفقیت، پیروزی و پایداری ما بر اساس امید است و با امید به آینده روشن به جلو آمده ایم و به موفقیت و به پیروزی های بزرگ هم با همین امید دست یافتیم و هفته دفاع مقدس هم از همین موارد است، با امید به پیروزی در شرایطی بسیار نامناسب جلو رفتیم.

چمران اظهارداشت: ملت ما با امید و با همان پشتوانه کلام حضرت امام به جبهه ها شتافتند و نمی توان گفت با دست خالی، اما با دست های نیمه خالی، در این جنگ حضور یافتند و اگرچه از نظر پوشش هوایی و راداری کمبودهای فراوانی داشتیم اما در چنین شرایطی به موفقیت و پیروزی رسیدیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در چنین شرایطی در مقابل دشمن تا بن دندان موفق شدیم، حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم و در مقابل جبهه شرق و غرب ایستادیم.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس تجربه بسیار بزرگی برای ما است، تجربه ای که بر اساس ایمان و اعتقاد، شجاعت و شهادت طلبی و متکی بودن به خودمان به دست آمد و روی پای خودمان ایستادیم و نتیجه اش را هم امروز در قدرتی که به دست آورده ایم، می بینیم.

چمران ادامه داد: اکنون کشورهایی هستند که از ما امکانات بیشتری دارند اما این اعتقادات و توکل بر خدا را ندارند و این فرق بزرگی بین ما و آنهاست و این است که سبب پیروزی می شود و همانگونه که شهید چمران می گفت، شهادت برنده ترین سلاح است و همینطور هم بوده و هست.

۳۱ شهریور تا ۶ مهر به مناسبت سالروز آغاز هشت سال جنگ تحمیلی، هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید