چمران: انتصابات در شهرداری تهران نیاز به زمان و مطالعه دارد


چمران: انتصابات در شهرداری تهران نیاز به زمان و مطالعه دارد

تهران- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتصابات در بخش‌های مختلف نیاز به زمان و مطالعه دارد از همین رو تمامی کارکنان و مسئولان در شهرداری پایتخت باید به فعالیت در سمت خود تا آخرین لحظه ادامه دهند.

مهدی چمران روز سه شنبه پیش از آغاز جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: هر کسی که مسئولیتی دارد، وظیفه شرعی، عرفی و قانونی وی است که تا آخرین لحظه به کار خود ادامه دهد.

وی یادآورشد: اینگونه نمی شود فعالیت داشت که چون ۶ ماه دیگر بناست تغییراتی ایجاد شود، از هم اکنون کارها پیش نرود.

چمران با بیان اینکه انتصابات در شهرداری تهران با تاخیر مواجه نیست، اظهار داشت: انتصابات نیاز به مطالعه و بررسی دارد و دیر نشده است، در دولت نیز همین روند ادامه دارد، نگران نباشید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به موضوع بیانیه حزب اتحاد ملت در واکنش به عملکرد شورای شهر گفت: کاش این اظهار نگرانی را چهار سال قبل داشت، ما سعی نمی کنیم که خلاف گذشته، مسائل را گردن دوره قبل بیندازیم.

وی در خصوص بحث جابجایی بانوان در سمت های مختلف شهرداری، به معاونت بانوان این نهاد، خاطرنشان کرد: چنین موضوعی نبوده است و صحت ندارد.

چمران در خصوص دستور جلسه امروز شورای شهر مبنی بر کاهش مدت زمان صدور پروانه های ساختمانی نیز گفت: مطالعات مفصلی در معاونت شهرسازی شهرداری برای کاهش این زمان انجام شده است و امروز با عنوان ۲ فوریت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد تا در صورت تصویب، در مسیر انجام قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید روند صدور پروانه ساختمانی در معاونت شهرسازی و شورا رصد شود و اگر در جایی زمانی بیجا تلف شد، گزارش بگیریم و به آن رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به مسئولیت دفاتر خدمات الکترونیک اضافه کرد: بخشی از کارها علاوه بر دفاتر خدمات الکترونیک، باید در خود شهرداری و مناطق پیگیری شود، ما گلوگاه های بسیاری داریم که از آن جمله می توان به دفاتر خدمات الکترونیک، شهرداری و نظام مهندسی اشاره کرد.

چمران افزود: با پیگیری های انجام شده، مساله مربوط به نظام مهندسی به طریقی حل شد و برنامه ریزی کرده ایم تا تمامی پیگیری ها و اقدامات به صورت همزمان انجام شود تا در عمل مدت زمان صدور پروانه کاهش یابد.

رئیس شورای اسلامی تهران موضوع دیگر در دستور کار را، بررسی نبود راهنما در شهرداری برای هدایت مردم به بخش های درست خواند و گفت: مردم وقتی برای گرفتن پروانه می روند، در دفاتر خدمات راهنمایی می شوند اما در شهرداری نمی دانند چه کاری را ابتدا انجام دهند، پیشنهاد ما این است که دفتر خدمات راهنمایی ایجاد شود تا مردم آسانتر مسیر انجام کار خود را پیدا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته