دوچرخه سواری همدان؛ رکاب در پیست موفقیت


دوچرخه سواری همدان؛ رکاب در پیست موفقیت

همدان- ایرنا- رشته دوچرخه سواری استان همدان این روزها با برنامه ریزی هدفمند و افتخارآفرینی مسیر موفقیت در عرصه‌های ملی را طی می کند.

به گزارش ایرنا، ورزش دوچرخه سواری استان همدان با بیش از ۶۰ سال سابقه فعالیت در عرصه حرفه‌ای، هم اینک جزو برترین هیات‌های ورزشی کشور در مسیر مدال آوری است.

با وجود شیوع کرونا و تاثیر منفی آن در رشته‌های ورزشی به خصوص آماده‌سازی قهرمانان، رشته دوچرخه سواری همدان توانسته به جایگاه اصلی خود بازگردد.

این ورزش در دهه ۹۰ اگرچه به دلیل برخی حواشی و اختلاف‌ها با افت مواجه شد اما در دوره مدیریتی جدید توانسته با وفاق و همدلی بازهم به اوج خود برسد.

دوچرخه سواری همدان در دوره مدیریتی شهید علیرضا شمسی پور توانست به بهترین شکل ممکن در مدال آوری و قهرمان پروری موفق عمل کند و تحولی بنیادین در این رشته ورزشی ایجاد کرد به طوری که در تمامی رده‌های سنی صاحب جایگاهی ارزنده در ردیف استان‌های کشور هستند.

حالا با گذشت سال‌ها، ورزش دوچرخه سواری همدان بازهم در بخش مردان و زنان موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورده است و توانسته استعدادهای درخشانی را در سطوح ملی و بین المللی معرفی کند.

هر چند در گذشته «بهنام آرین» و «مریم غیاثوند» از جمله دوچرخه سواران افتخار آفرین همدانی در مسابقات آسیایی بودند که توانسته‌اند در سکوهای قهرمانی قرار بگیرند اما در سال‌های اخیر بنا به دلایلی شاهد کمرنگ شدن فعالیت آن‌ها در استان همدان بودیم.

«وحید شانیان»، «میثم گلباغی»، «افشین دوستی»، «میثم امینی»، «بهروز فرزاد»، «مازیار فرزاد» و «علی ترابی» از دیگر دوچرخه سواران مستعد همدانی بودند که همواره برای این استان مدال های رنگارنگ کسب کردند.

در بخش بانوان نیز نفراتی همچون «شادی شریعتی»، «دلارام ذاکرانی»، «مریم قیاسوند»، «فروزان باباحیدری» و «انسیه بیات» همواره جزو نفرات مستمر در تیم‌های ملی به شمار می‌رفتند و هسته اصلی مدال آوری تیم دوچرخه سواری همدان در مسابقات مختلف کشور را تشکیل می‌دادند.

حالا پس از سال‌ها از دوره طلایی این رکابزنان که اکنون اغلب آن‌ها در کسوت مربی فعالیت دارند، دوچرخه سواری همدان در عرصه مدال آوری و قهرمانی بار دیگر احیا شده است.

کارنامه طلایی رکابزن همدانی در حالی ویترین افتخارات ورزش استان را درخشان‌تر کرده که در این سال‌ها به دلیل نبود پیست اختصاصی، تردد در مسیرهای پرحادثه جاده‌ای را به جان خریدند تا بتوانند به مدال قهرمانی دست یابند.

کارنامه طلایی رکابزن همدانی در حالی ویترین افتخارات ورزش استان را درخشان‌تر کرده که در این سال‌ها به دلیل نبود پیست اختصاصی، تردد در مسیرهای پرحادثه جاده‌ای را به جان خریدند تا بتوانند به مدال قهرمانی دست یابند.

حالا پس از رکود چند سال از تداوم درخشش بانوان رکابزن، باردیگر شاهد افتخارآفرینی نسل جدیدی از بهترین‌های دوچرخه سواری همدان در میادین بین المللی هستیم.

این اوج گیری رشته دوچرخه سواری نیز موجب شد تا مسوولان ورزش استان همدان حساب ویژه‌ای بر موفقیت های روزافزون این رشته ورزشی باز کنند و معتقدند این رشته ورزشی می‌تواند در المپیک آینده صاحب سهمیه شود.

«پانته آ قلی پور»، اعجوبه ورزش همدان

«پانته آ قلی پور» بانوی رکابزن همدانی در حالی این روزها به صیاد مدال معروف است که علاوه بر دوچرخه سواری، در رشته‌هایی نظیر ورزش‌های دوگانه و دو ومیدانی توانسته صاحب مدال‌های رنگارنگ کشوری شود.

این جوان ورزشکار همدانی تبحر خاصی در رشته‌های دو ومیدانی و دوچرخه سواری دارد و همین مساله باعث شده تا نخستین دختری باشد که در سه رشته ورزشی به مدال‌های خوش رنگ ملی دست یافته است.

پانته آ قلی پور تبحر خاصی در رشته‌های دو ومیدانی و دوچرخه سواری دارد و همین مساله باعث شده تا نخستین دختری باشد که در سه رشته ورزشی به مدال‌های خوش رنگ ملی دست یافته است.

او پیش از اینکه در رکاب مدال آوری قرار بگیرد، در ورزش‌های دوگانه و دو ومیدانی به نشان‌های رنگارنگ رسیده است تا جزو نوابغ ورزش همدان لقب بگیرد.

حضور پرفروغ قلی پور در رشته دوچرخه سواری نیز معطوف به رشته پیست نیست بلکه در رشته کوهستان نیز شاهد درخشش فوق العاده این ستاره جوان هستیم.

در مسابقات دوچرخه سواری پیست قهرمانی جوانان کشور که ۲ روز پیش در تهران به پایان رسید، پانته آ قلی پور موفق به کسب چهار مدال رنگارنگ شد تا برای حریفان ملی پوش خود خط و نشان بکشد.

کسب یک مدال طلا در رشته اسکرچ، ۲ مدال نقره در رشته‌های امینیوم و ۵۰۰ متر سرعت و نیز نشان برنز در رشته پوینت ریس (دور امتیازی) سهم وی از مجموع مدال‌های قهرمانی کشور بود.

حالا قلی پور خود را آماده حضوری پرقدرت در اردوهای تیم ملی می‌کند تا بتواند فصل موفقیتی را در مسابقات بین المللی داشته باشد.

تداوم موفقیت «پریسا مجنونی»

«پریسا مجنونی» نیز جزو نخبه‌های دوچرخه سواری همدان به شمار می‌رود که توانسته در یکی دو سال اخیر جزو چهره‌های درخشان این رشته ورزشی لقب بگیرد.

مجنونی دوچرخه سوار همدانی و زاده شهرستان بهار سال قبل با درخشش در میادین مختلف مورد توجه تیم "کنتینانتال" بحرین قرار گرفت و در لیگ این کشور رکاب زد.

این اتفاق بی‌نظیر در ورزش همدان موفقیت بزرگ در تاریخ قهرمانان این استان محسوب شد به ویژه اینکه این ملی پوش شهرستان بهار تنها چند سال است که در میادین ورزشی رکاب می‌زند.

او که به تازگی توانسته به تیم ملی نیز راه یابد، می‌گوید: هدفم حضور قدرتمند در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب مدال است.

مجنونی هم در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور که ۲ روز پیش در تهران برگزار شد، جزو مدال آوران استان همدان بود.

این رکابزن همدانی در رده سنی بزرگسالان بخش بانوان موفق به کسب ۲ مدال نقره در رشته اسکرچ و مدال برنز در رشته سه کیلومتر تعقیبی شد تا حضوری پرفروغ داشته باشد.

هر چند که می‌توانست حتی به نشان طلا هم برسد و رقابت تنگاتنگ با قهرمان این ۲ رشته داشت اما حالا توانمندی خود را باید در اردوهای تیم ملی محک بزند.

او می‌گوید: برای رسیدن به این مهم باید سخت تلاش کنم و با آمادگی لازم به هدف خود برسم.

«آرین» در قله دوچرخه سواری ایران زمین

بدون تردید این روزها «بهنام آرین» اهل شهرستان نهاوند جزو آماده‌ترین دوچرخه سواران کشور به شمار می‌رود که توانسته با عبور از حریفان خود، در صدر برترین رکابزن ایران زمین قرار بگیرد.

طلایی شدن بهنام آرین در مسابقات قهرمانی کشور نشان از اوج آمادگی این دوچرخه سوار موفق و پرافتخار ورزش استان همدان دارد و هدفی جز حضوری موفق در میادین بین المللی دنبال نمی‌کند.

آرین در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور و در رده سنی بزرگسالان صاحب ۲ مدال طلا در رشته‌های چهارکیلومتر تیمی و پوینت ریس (دور امتیازی) و مدال نقره و برنز به ترتیب در مسابقه‌های اسکرچ و چهارکیلومتر انفرادی تعقیبی شد تا جزو پرمدال آورترین رکابزنان این دوره از رقابت‌ها لقب بگیرد.

این قهرمان دوچرخه سواری کشور می‌گوید: هدفم درخشش در میادین مهم بین المللی است و خوشحالم که در شروع دوباره حضورم در عرصه مسابقات موفق به کسب قهرمانی در کشور شدم.

آرین با اشاره به کسب چهار مدال در رقابت‌های قهرمانی کشور گفت: این موفقیت مرهون حمایت‌های مدیرکل دستگاه ورزش همدان بود که اردویی متمرکز را برای آماده‌سازی قبل از حضور در مسابقات کشوری فراهم ساخت.

وی اضافه کرد: با فراهم شدن این اردو در شهر همدان توانستم به آمادگی بسیار مطلوب دست یابم که حاصل آن کسب چهار مدال رنگارنگ کشوری بود.

این رکابزن نهاوندی با قدردانی از هیات دوچرخه سواری استان همدان گفت: مسابقات قهرمانی کشور از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بود و توانستم به هدفی که به دنبالش بودم، دست یابم.

آرین خاطرنشان کرد: حضور در عرصه بین المللی و رسیدن به مدال‌های قهرمانی را هدفگذاری کرده‌ام که به طور قطع با تمرین مستمر و حمایت‌های صورت گرفته به این مهم دست خواهم یافت.

دوچرخه سواری از ورزش‌های موفق همدان

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با قدردانی از درخشش دوچرخه سواران این استان در مسابقات قهرمانی کشور گفت: رشته دوچرخه سواری از ورزش‌های موفق این استان است.

حمید سیفی با تاکید بر حمایت دستگاه ورزش استان همدان از هیات‌های فعال و موفق در عرصه مدال آوری، گفت: تمامی ورزشکارانی که بتوانند در میادین مهم ملی و بین المللی افتخارآفرین باشند، مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

سیفی بیان کرد: دوچرخه سواری همدان به نسبت گذشته پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ است و اکنون شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران این رشته در میدان مهم ملی هستیم.

وی با تاکید بر تداوم استعدادیابی و پرورش نخبه‌ها در هیات‌های ورزشی، خاطرنشان کرد: بهنام آرین، پریسا مجنونی و پانته آ قلی پور حاصل همین استعدادیابی و نخبه پروری هستند و به طور قطع نظیر این چنین قهرمانان ارزنده در سطح استان پرشمار است.

مدیرکل ورزش همدان: دوچرخه سواری همدان نسبت به گذشته پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ است و اکنون شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران این رشته در میدان مهم ملی هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: دوچرخه سواری این استان باید برای کسب سهمیه در المپیک آینده هدفگذاری کند.

سیفی اظهار داشت: دوچرخه‌سواران استان همدان تاکنون در مسابقات مختلف ملی توانایی خود را بارها به اثبات رسانده‌اند و نشان دادند با تلاش و حمایت بیشتر می‌توانند در عرصه بین المللی به خصوص المپیک به افتخار برسند و براین اساس انتظار رسیدن به این رویداد مهم بین المللی را داریم.

وی اضافه کرد: هیات دوچرخه سواری باید با برنامه ریزی مطلوب شرایط افتخارآفرینان در عرصه بین المللی را مهیا کند تا بتوانیم در المپیک آینده در این رشته سهمیه داشته باشیم.

سیفی همدان را دارای ظرفیت‌های بالقوه برای ورزشکاران عنوان کرد و گفت: برخورداری از سطح ارتفاع بالای استان همدان ورزشکاران ما را از سایر استان‌ها متمایز کرده چراکه قدرت و تاب‌آوری بیشتری در مواقع سخت و حساس دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تاکید بر اینکه هر آنچه در توان داشته باشیم برای اعتلای ورزش استان بکار خواهیم گرفت، یادآور شد: آماده واگذاری زمین برای احداث پیست دوچرخه‌سواری هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا