850 هزار دُز واکسن کرونا تا کنون در سیستان و بلوچستان تزریق شده است


850 هزار دُز واکسن کرونا تا کنون در سیستان و بلوچستان تزریق شده است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 850 هزار دُز واکسن کرونا در نوبت‌های اول و دوم به افراد واجد شرایط در استان تا کنون تزریق شده و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

علیرضا شهرکی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: موفقیت در مهار کرونا در سیستان و بلوچستان با همراهی و هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها محقق شده است.

وی ادامه داد: بیشترین واکسن تزریق شده در سیستان و بلوچستان به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل با ۶۳ درصد دُز اول و ۴۳ درصد دُز دوم اختصاص دارد و بعد از آن دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با ۵۷ درصد دُز اول و ۳۲ درصد دُز دوم و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با ۳۳ درصد دُز اول و ۱۵ درصد دُز دوم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به حوزه بیماریابی و نقش آن در مهار کرونا بیان کرد: طرح «شهید سلیمانی» اساس و محور کارش بیماریابی است در بخش دولتی مجموعه‌های مثل ارتش، سپاه، نیروی انتظامی در این بیماریابی با در دسترس قرار دادن کیت‌های تشخیص سریع بسیار کمک کردند.

وی بیان کرد: هم‌اینک تنها شهرهای زابل، سراوان و گلشن سیستان و بلوچستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و بقیه شهر در وضعیت آبی و زرد هستند.

شهرکی تصریح کرد: واکسیناسیون در مراکز منتخب دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان با تمام توان در حال انجام است و هیچ‌گونه کمبودی در زمینه تامین واکسن کرونا وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای جهادی مانند گروه‌های بسیج مردمی در چرخه بیماریابی کرونا قرار گرفتند و به این حوزه کمک کردند تصریح کرد: با بالا رفتن رعایت پروتکل‌ها در استان جلوگیری از گسترش اپیدمی دلتا در این استان محقق شد.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با افزوده شدن ۱۷۸ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۲ هزار و ۸۲۴ نفر رسید.

دکتر قاسم میری‌علی‌آباد اظهارداشت: طی شبانه روز گذشته با فوت چهار نفر شمار درگذشتگان ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۵۲۸ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۲۳۴ بیمار حاد تنفسی و ۶۶ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)