تجهیز بوستان‌های بیش از 5 هکتار، برای ورزش بانوان در مشهد


تجهیز بوستان‌های بیش از 5 هکتار، برای ورزش بانوان در مشهد

سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد: برنامه داریم در همه بوستان‌های بیش از 5 هکتار، شرایط ورزش و نشاط و تفریح را آماده کنیم و به  صورت گسترده در اختیار دختران و بانوان شهر امام مهربانی‌ها قرار دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهردار جهان‌شهر مشهد با اشاره به کمبود فضا‌های مناسب برای ورزش و نشاط بانوان در شهر گفت: برنامه داریم در همه بوستان‌های بیش از ۵ هکتار، شرایط ورزش و نشاط و تفریح را آماده کنیم و به  صورت گسترده در اختیار دختران و بانوان شهر امام مهربانی‌ها قرار دهیم.

سیدعبدا... ارجائی در نشست با فعالان مردمی حوزه عفاف و حجاب افزود: البته این برنامه در چارچوب بودجه یک سال امکان پذیر نیست، بنابراین کار را امسال آغاز می‌کنیم و تا پایان دوره زیرساخت‌های لازم را برای ورزش و نشاط بانوان در بوستان‌های بیش از ۵ هکتار آماده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شاه بیت برنامه دوره ششم مدیریت شهری در جهان‌شهر مشهد ۲ محور «مشهد؛ جهان شهر مهربانی و رفتار عالمانه مبتنی بر رضای الهی» و «مشهد؛ تجلی‌گاه معنویت و اخلاق با الگوی سبک زندگی خادم، زائر، مجاور» است، اظهار کرد: در کنار این ۲ محور ۱۷ گزاره چشم اندازی در محور‌های مختلف برای پیگیری و اجرا در این دوره مدیریت شهری طراحی شده است.

ارجائی با مطرح کردن این پرسش که چرا می‌گوییم مهربانی و رفتار عالمانه مبتنی بر رضای الهی است، خاطرنشان کرد: معتقدیم برای مهربانی تفاسیر زیادی ارائه می‌دهند، اما منظور ما مهربانی مبتنی بر رضای الهی است.

وی تصریح کرد: ابتدا باید به این نکته تأکید کنم که مشهد جهان‌شهر است نه کلان‌شهر، زیرا کلان‌شهری جزئی از جهان شهری است و همین طور مشهد شهر جهانی نیست، بلکه جهان شهر است، با ظرفیت‌های خاص و بالقوه که ظرفیت بالفعل‌شدن دارد.

شهردار مشهد ادامه داد: جهان شهر مشهد، شهر امام رضا (ع)، مقدس است و باید مقدس بماند، اما لازمه مقدس ماندن مشهد تسری صفات امام (ع) در رفتار مردم است؛ با بخش‌نامه و زور و قانون نمی‌شود تقدس مشهد را حفظ کرد، بلکه موضوعی که مشهد را مقدس نگاه می‌دارد، سیره و سبک زندگی در مشهد است و این باید منبعث از سیره و صفات حضرت رضا (ع) باشد که بارزترین آن رأفت و مهربانی است.

وی تأکید کرد: مبنای کار ما در این دوره، برنامه ریزی عالمانه و تصمیم گیری در جلسات کارشناسی با عقل جمعی و حداکثر مشورت پذیری با گوش‌های شنوا و با نهایت تمرکز در ساحت برنامه ریزی، قاطعیت و سرعت اجرا خواهد بود.

شهردار مشهد گفت: دومین محوری که در حوزه فرهنگی و اجتماعی بر آن تأکید داریم، «جهان شهر مشهد؛ تجلی‌گاه معنویت و اخلاق با الگوی سبک زندگی خادم، زائر، مجاور» است که اصلی‌ترین راهبرد معاونت فرهنگی شهرداری در این دوره است.

ارجائی افزود: هر فردی که در شهر مشهد حضور دارد، یا زائر یا خادم یا مجاور است و معتقدیم همه افرادی که در مشهد زندگی می‌کنند، همسایه امام رضا (ع) هستند، زیرا معنای همسایگی بسیار عمیق تر، وسیع‌تر و دارای بار معنایی بسیار بهتری از شهروندی است و در مجموع ادبیات مفهومی که پشت سر همسایگی وجود دارد، دریایی از پروژه‌های قابل اجراست.

وی تصریح کرد: در باب اهمیت همسایگی همین بس که در برخی مجتمع‌ها و آپارتمان‌ها به دلیل حضور افراد مشهور و خاص، هر فردی نمی‌تواند در آن واحدی خریداری کند یا ساکن شود، زیرا باید به دلیل حضور آن افراد معروف و مشهور، شرایطی داشته باشد و در نتیجه به هرکسی اجازه نمی‌دهند در این مجتمع‌ها ساکن شود؛ بنابراین می‌بینیم همسایگی بسیار اهمیت دارد و از شهروندی بالاتر است و شأنیت می‌آورد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه وقتی همسایگی با فردی مشهور شیوه نامه دارد، همسایگی با امام‌معصوم (ع) نیز شیوه نامه دارد، خاطرنشان کرد: منظور ما از شیوه نامه مسائل سخت نیست، بلکه فعالیت نرم و رویکرد‌ها و کارکرد‌های فرهنگی است.

ارجائی افزود: برهمین اساس، همسایگی با امام هشتم (ع) باید چارچوبی داشته باشد، اما این چارچوب باید استخراج و ترویج شود.

وی ادامه داد: معتقدیم هر فردی که وارد مشهد می‌شود، زائر است و مسافر نیست، طلبیده شده و زائر است؛ خادم هم همین طور، خادم فقط به کفش دار و دربان بودن نیست، بلکه کاسب، هتل‌دار، تاکسی ران و همه آن‌هایی که به زائران و مجاوران در این شهر خدمت می‌کنند، خادم هستند و براساس همین نگاه است که ما به دنبال ترویج سبک زندگی «خادم، زائر، مجاور» هستیم.

وی گفت: اگر از من بپرسند چه برنامه‌ای در زمینه موضوعات مرتبط با امربه معروف و نهی ازمنکر و عفاف و حجاب دارید، می‌گویم همان مطالباتی که از شهردار قبل داشتم و آن اجرای مصوبه ۴۲۷ است؛ بنابراین برنامه ما اجرای این مصوبه است و فعالان این حوزه باید در این مسیر به ما کمک کنند، زیرا به تنهایی اجرایی نمی‌شود.

ارجائی تصریح کرد: محور این فعالیت ها، فرهنگ سرای عفاف و حجاب است که احیا و تقویت شده است و بندبند مصوبه ۴۲۷ اجرایی خواهد شد.

وی افزود: وقتی قانون و شبه قانون داریم، به اجتهاد و اقدامات سلیقه‌ای نیاز نداریم؛ بنابراین عزممان برای اجرای مصوبه ۴۲۷ جزم است و آن را در سطح و سطوح شهرداری اجرایی خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام