اعتلای فارس، مطالبه فعالان سیاسی این استان از دولت سیزدهم


اعتلای فارس، مطالبه فعالان سیاسی این استان از دولت سیزدهم

شیراز- ایرنا- سه تن از فعالان سیاسی استان فارس با حضور در میزگرد خبرگزاری جمهوری اسلامی به طرح‌ دیدگاه‌های خود در زمینه ملزومات حرکت استان در مسیر توسعه و تبیین نقشه راه پیشنهادی خود برای فارس 1404 پرداختند و تاکید کردند که حفظ فارس در قله، باید در دستور کار جدی دولت سیزدهم باشد.

"فارس در قله است"؛ این بخشی از فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر اردیبهشت ۱۳۸۷ به استان فارس بود.
فعالان سیاسی استان فارس در میزگرد ایرنا با اشاره به ظرفیت‌های برجسته استان در حوزه منابع انسانی و تاثیرگذاری بر تحولات کشور طی مقاطع مختلف تاکید کردند که تلاش برای حفظ جایگاه فارس در قله باید در دستور کار دولت سیزدهم باشد.
آنها همچنین ثبات مدیریتی استان، شتاب بخشی به روند بهبود وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان و نگاه به فارس در تراز استانی با ظرفیت‌های تعامل و تاثیرگذاری در سطح ملی و بین‌المللی را از سوی دولتمردان سیزدهم خواستار شدند.

اعتلای فارس، مطالبه فعالان سیاسی این استان از دولت سیزدهمعلی رهایی (نفر وسط)

احزاب باید در تمام مقاطع فعال و نقش آفرین باشند
دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی فارس و رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت این استان در این میزگرد تخصصی، با بیان اینکه احزاب در کشور تاکنون به جایگاه اصلی خود دست نیافته‌اند گفت: احزاب باید در تمام مقاطع و عرصه‌ها، فعال و نقش آفرین باشند.
علی رهایی افزود: تفاوت نگاه به احزاب در موقعیت‌های مختلف این ذهنیت را در جامعه ایجاد کرده که فعالیت احزاب مقطعی است و به احزاب فقط در مقاطع خاصی مانند ایام انتخابات میدان داده می‌شود و پس از آن دیگر دیده نمی‌شوند.
او ادامه داد: این در حالی است که وظیفه و کار اصلی احزاب که همان ایفای نقش مطالبه‌گری است بعد از انتخابات آغاز می‌شود و احزاب وظیفه دارند که پیگیر وعده‌ها و قول‌های که مدیران داده‌اند باشند تا آن وعده‌ها به سرانجام برسد.
وی، یکی از آسیب‌های موجود در استان فارس را عدم ثبات مدیریت دانست و تصریح کرد:
دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی فارس گفت: اگر به دنبال پیشرفت و کسب نتیجه مطلوب هستیم باید ثبات مدیریت با استفاده از نیروهای انسانی کارآمد در استان حاکم شود و قطعا اگر به بهترین شکل از ظرفیت نیروی انسانی کارآمد استفاده شود نتیجه بخش خواهد بود و مطالبه گری برای تحقق این مهم نیز وظیفه احزاب است.
این فعال سیاسی، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه استان فارس در قله است اظهار داشت: این فرمایش معظم له وظیفه همه ما را در حوزه‌های مختلف سنگین‌تر می‌کند چرا که حفظ این جایگاه و در قله باقی ماندن مهم است که احزاب باید در این مسیر نیز کوشش و مطالبه گری کنند.
رهایی افزود: از استان فارس در کشور به عنوان قطب پزشکی و کشاورزی یاد می‌شود و در دیگر بخش‌ها از جمله گردشگری نیز این استان دارای ظرفیت‌های بی شماری است که باید به بهترین شکل از آنها استفاده شود.
وی، اتصال فارس به دریا و انتقال آب دریا به این استان را از جمله برنامه‌ها و اهداف مهم در دست اقدام و پیگیری دانست و گفت: نفع تحقق این اهداف نه تنها به فارس بلکه به سایر نقاط کشور نیز خواهد رسید.
دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی فارس، بر لزوم اهتمام ویژه مدیران این استان بر رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاری تاکید کرد و ادامه داد: برخی سرمایه گذاران معتقدند که وجود برخی موانع در فارس موجب شده که آنها در دیگر استان‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کنند که شناسایی و رفع این موانع باید به عنوان یک اولویت مد نظر مدیران استان قرار گیرد.
رهایی، در خصوص مباحث مطرح شده در خصوص انتخاب استاندار فارس هم گفت: انتخاب و معرفی استاندار در حیطه اختیارات دولت و وزارت کشور است و هر فردی که به عنوان استاندار انتخاب شود قطعا احزاب سیاسی حمایت و کمک خواهند کرد اما انتظار و مطالبه جدی داریم که استاندار فارس فردی بومی، متخصص، متعهد و آشنا با استان باشد تا دچار فرصت سوزی نشویم.
او اضافه کرد: موفقیت دولت سیزدهم در عمل به وعده‌ها به معنای احیا و بازیابی اعتماد مردم خواهد بود و اگر احزاب مطالبه‌گری خود را با جدیت دنبال کنند این دولت توانایی بازگرداندن اعتماد به مردم را دارد چرا که تاکنون در عمل به وعده‌های کوتاه مدت خود در بحث واکسیناسیون، ترخیص کالاهای اساسی مردم از گمرک و ایجاد ثبات در بازار سیمان موفق عمل کرده است.
رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت فارس، وحدت را از حلقه‌های مفقوده در این استان دانست و گفت: معتقدیم دولت سیزدهم یک دولتی مردمی و انقلابی است و هر کس که دولت را در تحقق اهدافش یاری کند در کنار آنها خواهیم بود و هرکجا که بخواهد وحدت شکنی اتفاق بیافتد و مانعی ایجاد شود با تمام توان ورود خواهیم کرد و مانع هرگونه سنگ اندازی و کارشکنی خواهیم شد.
رهایی افزود: همچنین انتظار داریم که توسعه مرکز استان با محوریت حرم مطهر شاهچراغ (ع) و فراهم کردن شرایط برای حضور زائران در این مکان مقدس روی دهد.

اعتلای فارس، مطالبه فعالان سیاسی این استان از دولت سیزدهمسیده مریم حسینی

لزوم توجه به ظرفیت‌های بومی در توسعه پایدار استان فارس
دبیر جمعیت فرهنگیان ولایتمدار استان فارس نیز در این میزگرد تخصصی با عنوان نقشه راه فارس در افق ۱۴۰۴ گفت: در طرح توسعه پایدر استان، بهترین راهکار نگاه به ظرفیت‌های بومی است.
سیده مریم حسینی، دانش را سنگ بنای توسعه دانست و افزود: دانش بومی در حقیقت مکمل دانش تخصصی است که برای توسعه کشور و استان نیاز داریم.
عضو علی البدل ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر توجه به استعدادهای بومی و توان داخلی در توسعه تاکید دارند و لذا در بحث مدیریت‌ها در توسعه باید به گونه‌ای نگاه کنیم که مدیریت استان بتواند تمام ظرفیت‌ها را بشناسد، یعنی در دانش بومی تبحر کامل داشته باشد تا بتواند مکمل دانش توسعه پایدار باشد.
او اظهار داشت: دانش بومی بر اساس تجربه و فرهنگ جامعه محلی است و وقتی شناخت کامل نسبت به این فرهنگ داشته باشیم در مدیریت به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که تمام استعدادها شناخته شود.
این فعال سیاسی تصریح کرد: اگر در سند چشم انداز استان فارس در افق ۱۴۰۴ دارای مدیریتی غیر بومی باشیم قطعا آن مدیر ظرفیت‌ها را نخواهد شناخت و تا بخواهد این شناخت را پیدا کند زمان زیادی از دست رفته و از این بابت دچار آسیب خواهیم شد.
حسینی افزود: بنابراین در طرح توسعه پایدار استان بهترین راهکار نگاه به ظرفیت‌های بومی است.
وی، بر لزوم فعالیت احزاب در جهت ایجاد اتحاد، آرامش و پیشرفت امور تاکید کرد و گفت: اگر احزاب بنا باشد که در مسیر غیر از این گام بردارند و موجب اختلاف و نگرانی شوند، عدم فعالیت آنها بهتر است.
او افزود: بنابراین وجود احزاب باید در راستای وحدت و تفکر آنها در جهت توسعه باشد و احزاب در انتخاب مدیران بدون دخالت و اعمال فشار، نقش مشورتی و حمایتی خود را ایفا کنند.

اعتلای فارس، مطالبه فعالان سیاسی این استان از دولت سیزدهممحمد حسین شاکری زاده ( سمت چپ)

اجرایی کردن سند توسعه فارس اولویت مدیران استان باشد
دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت اسلامی شعبه استان فارس گفت: یکی از اولویت‌های فارس که باید در دستور کار مدیران ارشد این استان به ویژه استاندار قرار گیرد، اجرای شدن توسعه آن است.
محمد حسین شاکری زاده، توسعه حمل و نقل، حل بحران آب، توسعه گردشگری و ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی از جمله اولویت‌های استان برشمرد و افزود: مدیران ارشد استان باید برای عملیاتی شدن هر یک از این اولویت‌ها برنامه و راهکار داشته باشند و احزاب جامعه نیز تحقق آنها را مطالبه کنند.
وی، فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری را از دیگر اولویت‌های مهم برشمرد و ادامه داد: در بحث سرمایه‌گذاری در استان مشکل نقدینگی و نبود سرمایه‌گذار نیست اما وقتی با سرمایه‌گذار صحبت می‌کنیم متوجه می‌شویم که بخش دولتی در اجرای پروژه‌های مشارکتی بیشتر به دنبال این است که سود بیشتر را خودش ببرد در حالی که این معادله باید برعکس باشد و سود بیشتر به سرمایه‌گذار بخش خصوصی تعلق گیرد تا در سایر سرمایه‌گذاران نیز انگیزه ایجاد شود.
شاکری زاده، بر لزوم شناسایی اولویت‌های توسعه‌ای و حرکت در جهت تحقق آنها تاکید کرد و افزود: استاندار نباید درگیر فعالیت‌های خُرد شود بلکه باید پیگیری اقدامات کلان و عملیاتی کردن اولویت‌های شاخص و بزرگ را با همراهی معاونین و مدیران توانمند در دستور کار داشته باشد.
او گفت: در پیشبرد امور بهتر است که تمام متولیان امر به شکل یکپارچه و منسجم عمل کنند تا موفقیت حاصل شود، در بحث گردشگری شاهد هستیم که مجموعه‌های مرتبط با این حوزه هر کدام به شکل مستقل و خودمختار عمل می‌کنند که جا دارد یک نظام مدیریت یکپارچه و واحد در این حوزه شکل گیرد تا وظیفه هر مجموعه تعریف و مشخص شود.
وی، یکی از مشکلات فارس را نبود تعادل در فرایند توسعه نواحی مختلف این استان دانست و گفت: مدیریت ارشد آینده استان باید این تعادل را به گونه‌ای برقرار کند که دوردست ترین نقاط استان نسبت به مرکز نیز از توسعه باز نمانند و به مانند سایر نقاط استان از امکانات و خدمات بهره مند شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست