دادگستری گلستان به رفع موانع تولید و معیشت مردم کمک می‌کند


دادگستری گلستان به رفع موانع تولید و معیشت مردم کمک می‌کند

گنبدکاووس - ایرنا - رییس کل دادگستری گلستان گفت که این نهاد قضایی در راستای سیاست‌های ابلاغی حوزه اقتصاد مقاومتی و به منظور کمک به بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم و نیز ایجاد اشتغال پایدار یا تثبیت شغل‌های موجود، موانع پیش روی واحدهای تولیدی استان را بر می‌دارد.

مطابق گزارش ارسالی روابط عمومی دادگستری گلستان به ایرنا، حیدر آسیابی روز سه‌شنبه در دیدار مردمی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی اهالی مراوه‌تپه، اظهارداشت که این نهاد قضایی برای کمک به بهبود شرایط اقتصادی و معیشت مردم این شهرستان مرزی کم برخوردار، بخشی از تلاش‌های خود را همانند دیگر مناطق استان به رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی متمرکز می‌کند.

آسیابی پیش از نیز از تدوین بانک اطلاعاتی کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل گلستان خبر داده و گفته بود که اطلاعات این کارخانه‌ها به تفکیک هر شهرستان به روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها ارسال شده است.

وی اظهارداشت: مسوولان قضایی هر حوزه مکلف شدند از این واحدها بازدید و با کمک دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها برای رفع مشکلات آنها تلاش کنند.

چهار واحد تولیدی تعطیل شده در گلستان از ابتدای امسال با پیگیری دادگستری استان به چرخه تولید بازگشتند.

رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به سفر امروز خود به مراوه‌تپه گفت که از دیشب برای بررسی نیازها، مشکلات و کمبودهای مردم در این شهرستان مرزی مستقر و اقدامات مورد نیاز برای رفع کمبودها و تامین نیازهای این حوزه قضایی صادر شد.

آسیابی افزود: رسیدگی سریع به پرونده‌ها و درخواست اعمال ماده ۴۷۷ از جمله موارد طرح شده در ملاقات مردمی امروز بود که دستورهای لازم برای پیگیری صادر شد.

طبق ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری "در صورتی که رییس قوه قضاییه رای قطعی صادره از هریک از مراجع قضایی را خلاف شرع بین تشخیص دهد، با تجویز اعاده دادرسی، پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال تا در شعبی خاص که توسط رییس قوه قضاییه برای این امر تخصیص می‌یابد رسیدگی و رای قطعی صادر نماید، شعب خاص مذکور مبنیاً بر خلاف شرع بین اعلام شده، رای قطعی قبلی را نقض و رسیدگی مجدد اعم از شکلی و ماهوی به عمل می‌آورند و رای مقتضی صادر می‌نمایند".

وی همچنین دیروز دوشنبه ۲۹ شهریور در حاشیه بازدید از دادگستری شهرستان گالیکش از تعیین شعب ویژه برای رسیدگی قاطع و سریع به پرونده مجرمان خشن در استان خبر داده بود.

آسیابی گفته بود که دادگستری برای تداوم و ارتقای امنیت حاکم بر گلستان، شعب ویژه‌ای برای برخورد قاطعانه و سریع به پرونده مجرمان خشن در دادسراها، دادگاه‌ها و محاکم تجدیدنظر استان تعیین کرده است.

شهرستان‌ مراوه‌تپه با افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شرق استان گلستان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس