آموزش قدم به قدم سایه برای چشم‌های پف‌دار


آموزش قدم به قدم سایه برای چشم‌های پف‌دار

وقتی صحبت از آرایش چشم‌ها می‌شود شکل پلک بر روی نوع میکاپ انتخابی و نحوه‌ی سایه زدن تاثیر زیادی دارد. میکاپ چشم‌های پف‌دار و پلک افتاده ممکن است سخت و امکان ناپذیر به نظر برسد، اما تنها با یادگیری و انجام چند ترفند می‌توانید آرایشی حرفه‌ای برای چشم‌ها انجام دهید.

وقتی صحبت از آرایش چشم‌ها می‌شود شکل پلک بر روی نوع میکاپ انتخابی و نحوه‌ی سایه زدن تاثیر زیادی دارد. میکاپ چشم‌های پف‌دار و پلک افتاده ممکن است سخت و امکان ناپذیر به نظر برسد، اما تنها با یادگیری و انجام چند ترفند می‌توانید آرایشی حرفه‌ای برای چشم‌ها انجام دهید.

در واقع در چشم‌های پف دار به دلیل افتادگی پلک بالایی اندازه‌ی چشم کوچکتر به نظر می‌رسد و برای زدنِ سایه‌ی این نوع چشم‌ها باید به چند نکته و تکنیک توجه کنید. برای آشناییِ بیشتر با نحوه‌ی صحیح آرایش چشم‌های پف‌دار خواندنِ این مطلب را از دست ندهید.

آموزش قدم به قدم سایه برای چشم‌های پف‌دار

با پرایمر شروع کنید

برای داشتن میکاپِ چشم حرفه‌ای و به منظورِ ماندگاری سایه‌ چشم بر پشت پلک، بهتر است از یک پرایمر سایه قبل از زدنِ سایه‌ی چشم استفاده کنید.

بنابراین، در ابتدا قبل از زدنِ سایه مقدار کمی از پرایمر سایه چشم را به طور مساوی بر روی پلک خود پخش کنید و اجازه دهید تا کمی حالت چسبناک پیدا کند. بعد از آن می‌توانید شروع به سایه زدن کنید. این کار سایه‌ی چشم را تثبیت کرده و از پخش شدنِ آن در طول روز جلوگیری می‌کند و در نهایت دوام میکاپ شما را بالا می‌برد. همچنین با استفاده از پرایمرِ مناسب پیگمنت سایه‌هایی که برای آرایش چشم از آنها استفاده می‌کنید چند برابر خواهد شد.

زاویه صحیح سایه زدن مهم است

قدم بعدی انتخاب زاویه‌ی صحیح برای زدن سایه بر پشت پلک چشم‌های پف‌دار است. معمولاً برای آرایش این مدل چشم‌ها به گونه‌ای سایه زده می‌شود که شکل چشم درشت‌تر و باز تر دیده شود. برای انجام این کار از یک براش کوچک سایه‌ استفاده کنید و برای زدنِ سایه به طور مستقیم به آینه نگاه کنید.

خط سایه جدید بسازید

کریس (crease) در واقع همان خط سایه‌ی پشت پلک است. این خط سایه برای پلک‌هایی که پف ندارند بسیار راحت‌تر پیدا می‌شود، اما برای زدنِ سایه در چشم‌های پف‌دار ترفند این است که شما باید خط سایه‌ی خود را ایجاد کنید. به همین دلیل در مرحله‌ی قبل ذکر کردیم که حتماً برای زدنِ سایه، نگاهی مستقیم داشته باشید.

هنگامی که شما نگاه مستقیم به آینه داشته باشید پلک و پف چشم‌هایتان در حالت عادی قرار می‌گیرد و شما می‌توانید روی همین ناحیه خط سایه‌ی جدید را برای میکاپ چشم‌هایتان ایجاد کنید.

از یک براشِ کوچکِ سر گردِ بلندیگ (محو کننده) مخصوص سایه استفاده کنید و با یک سایه‌ی روشن و نزدیک به رنگ پوستتان از استخوان ابرو با حرکاتی دورانی شروع به سایه زدن کنید. این سایه در واقع به عنوان زیرسازی برای اضافه کردنِ سایه‌های بعدی بر روی پلک به شما کمک خواهد کرد که به آن اصطلاحاً transitional shade می‌گویند.

دقت کنید که در این مرحله حتماً از رنگِ سایه‌ی روشن و نزدیک به رنگ پوست خود استفاده کنید، زیرا با استفاده از رنگِ سایه‌ی تیره و اشتباه چشم‌ها کوچکتر و پف‌دارتر جلوه خواهند کرد.

با سایه عمق ایجاد کنید

در این مرحله از یک سایه‌ی پررنگ‌تر استفاده کنید و به دو سوم قسمت خارجی پلک چشم‌ها بزنید. حواستان باشد که سایه‌های تیره‌تر را جلوتر از وسط پلک نزنید زیرا این حرکت باعث می‌شود چشم‌ها کوچک و بسته جلوه کنند.

آموزش قدم به قدم سایه برای چشم‌های پف‌دار

خط مژه پایین فراموش نشود

یکی از مراحل مهمی که اکثر افراد در هنگام آرایش چشم‌ها آن را فراموش می‌کنند همین قسمت است. سایه زدن بر روی خط مژه‌ی پایینی تغییر زیادی در میکاپ چشم‌ ایجاد می‌کند بنابراین این مرحله را نادیده نگیرید. در این مرحله از همان سایه‌ی تیره که به گوشه‌ی پلک بالا زدید استفاده کنید و با یک براش ناز‌ک‌تر و یا کم‌ حجم‌تر آن را به گوشه‌ی خارجی خط مژه‌ی پایین بکشید و به سایه‌ی پلک بالا متصل و در نهایت سایه را محو کنید.

معمولاً در چشم‌های پف‌دار خط مژه‌ی بالا بلندتر از خطِ پایینی است و به منظورِ ایجادِ حالت لیفت برای چشم‌ها انجام این مرحله را توصیه می‌کنیم.

سایه‌ی روشن را در جای صحیح بزنید

در نهایت می‌توانید از یک سایه‌ی روشن‌تر استفاده کنید و ناحیه‌ی باقی مانده‌ی وسط و به سمت داخلِ پلک بالا را سایه بزنید.

این سایه‌ی روشن می‌تواند سایه‌ای مات، گلیتری و درخشان (شیمری) باشد. تنها نکته در این مرحله خوب محو کردنِ سایه‌هاست تا جایی که می‌توانید با یک براش بلندیگ، سایه‌ها را به خوبی محو و فِید کنید تا میکاپ چشم‌هایتان حرفه‌ای و بی‌نقص جلوه کند.

اگر قصد استفاده از گلیتر بر روی این ناحیه از چشم را دارید، توصیه می‌کنیم از چسب سایه گلیتری استفاده کنید تا ماندگاریِ سایه در طول روز افزایش یابد و به زیر چشم نریزد.

آرایش خود را تکمیل کنید

برای تکمیل آرایش چشم‌ها از یک سایه‌ی هایلایت یا کانسیلر استفاده کنید و به گوشه‌ی داخلی چشم خود بزنید. با این کار چشم‌ها درخشان و بازتر نشان داده می‌شوند.

برای کشیدنِ خط چشم از این ترفند استفاده کنید:

خط چشم کشیدن برای پلک‌های افتاده و پف‌دار نیاز به تمرین دارد و کمی دشوار است. از طرفی استفاده از خط چشم در میکاپ چشم‌ها را بزرگتر نشان می‌دهد و همین ترفندی است برای آرایش چشم‌های پف‌دار. در ادامه خواهیم گفت که با رعایت این نکته‌ می‌توانید تسلط بیشتری بر روی کشیدنِ خط چشم در میکاپ داشته باشید.

آموزش قدم به قدم سایه برای چشم‌های پف‌دار

اولین قدم این است که بدون بالا دادنِ ابرو، در حالتی کاملاً راحت و عادی مستقیم به آینه نگاه کنید. حرکتِ اشتباهی که ممکن است شما هم برای کشیدنِ خط چشم آن را امتحان کرده باشید، کشیدنِ پلک به سمتِ بیرون است. این کار برای چشم‌های پف‌دار غلط است و بعد از رها کردنِ آن قسمت از پلک خط چشمِ شما نازک و زیبا نخواهد شد.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به همان حالتی که گفتیم چشم‌ها را کاملاً باز نگه دارید و از آخرین مژه یک خط نازک به سمت ابروهایتان بکشید. حتی اگر در این مسیر پلک افتاده‌ای داشته باشید از روی پوست، خط چشم را بکشید و عبور دهید. بعد از انجام این کار می‌توانید چشم‌ها را ببندید و جاهایی که فکر می‌کنید نیاز به کشیدنِ بیشتر خطِ چشم دارند پر کنید.

در نهایت نیز می‌توانید با یک گوش پاک کن و یا براش سر کج از پاک کننده‌ی آرایش (میسلار واتر) استفاده کرده و گوشه‌های خط چشم را تمیز کنید.

از هایلایتر غافل نشوید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم بهترین آرایش برای چشم‌های پف‌دار میکاپی است که حالت چشم‌ها درشت‌تر و بازتر نشان داده شود. شما برای این کار می‌توانید از هایلایتر استفاده کنید.

با استفاده از هایلایتر در قسمت برآمده‌ی زیر ابرو و گوشه‌ی چشم می‌توانید این جلوه در میکاپ چشم ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید که برای انجام حرفه‌ای آرایش چشم پف‌دار لازم نیست لوازم آرایش زیادی داشته باشید و کافی است با یک پالت سایه و براش سایه‌ی مناسب کار خود را شروع کنید.

همانطور که می‌دانید امروزه برای انتخاب و خرید محصولات اصل با تنوع بالا باید به دنبال مرجعی معتبر باشید. فروشگاه روژا عرضه کننده‌ی معتبرترین و جدید‌ترین برندهای آرایشی و بهداشتی است که بیش از 24 سال در این زمینه مشغول به فعالیت است. بنابراین، ما به شما خرید لوازم آرایشی از روژا را پیشنهاد می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا