تدارک بچه‌های مسجد برای اربعین؛ از برپایی 10 موکب الاتحاد در عراق تا اجرای پویش‌های متنوع


تدارک بچه‌های مسجد برای اربعین؛ از برپایی 10 موکب الاتحاد در عراق تا اجرای پویش‌های متنوع

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی با شرح برنامه‌های ستاد فهما ویژه اربعین، گفت: برپایی 10 موکب الاتحاد در عراق، اجرای پویش‌های کوبه‌بار و سلام اربعین و برگزاری مسابقات متعدد کتابخوانی ازجمله این برنامه‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در آستانه اربعین حسینی و هفته گرامیداشت دفاع مقدس مراسم رونمایی از برنامه های اربعین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور همراه با تقدیر از خانواده شهید مدافع حرم «مهدی قاضی‌‌خانی» در دومین هفته از مرحله دوم طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» با حضور «محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «حسین ذوالفقاری»، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی، حجت الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و حجت الاسلام والمسلمین «حمید احمدی»، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین برگزار شد.

بنابر این گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» در آیین رونمایی از بسته برنامه اربعین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار کرد: امسال به طور خاص مادران و همسران شهدا به عنوان بانوان نقش آفرین در تربیت نسل انقلابی به عنوان محور مرحله دوم سه شنبه های تکریم توجه داریم.

رئیس ستاد فهمای کشور درباره ویژه‌برنامه‌های اربعین در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، تصریح کرد: فعالیت مواکب‌الاتحاد که سال‌های گذشته با حضور فیزیکی افراد در خاک عراق همراه بود، امسال نیز ادامه دارد امسال 10 موکب مستقر داریم که علاوه بر برنامه پذیرایی و طبخ غذا و اسکان برای زائران، برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه ای تدارک دیده اند.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی تصریح کرد: سرود اربعین، اقدام دیگری است که به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت اربعین حسینی اجرا می شود شامل سرودهایی در رابطه با امام حسین(ع) و اربعین که به صورت گسترده در روز اربعین همزمان با پیاده روی جاماندگان در تهران، و نیز سایر استان ها اجرا می شود.

وی در ادامه برگزاری سوگواره «علمدار کربلا» به میزبانی استان ایلام و همکاری عتبه عباسیه را از دیگر فعالیت‌‌های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت اربعین حسینی عنوان کرد و افزود: همچنین سوگواره ملی «شعر آیینی ایل» با محور شعر آیینی، از دیگر برنامه های ما است ضمن اینکه امسال کارویژه‌ای را برای کودکان طراحی کرده‌ایم که شامل بازی رایانه‌ای است، در این بازی کودکان و نوجوانانی که امسال نمی‌توانند به اربعین بروند می توانند در قالب بازی رایانه‌ای در آن فضا قرار بگیرند، این بازی از مسجد شروع شده و شامل حضور در مواکب مسجدی است و با مسجد هم تمام می شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: پویش «سلام اربعین» نیز با محور قرائت سراسری زیارت اربعین توسط بچه‌های مسجد نیز در روز اربعین اجرا می شود. برگزاری وبینارهای استانی، ملی، بین المللی با حضور اندیشمندان استانی، کشوری و بین المللی با همکاری رایزنی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اقدام دیگری است که در این ایام در سطح ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی برگزاری سلسله مسابقات کتاب‌خوانی را به عنوان فعالیت دیگر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت اربعین حسینی برشمرد و گفت: این مسابقات ویژه گروه های سنی مختلف و از کتاب‌های متنوع برگزار می شود که این آثار در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری شده است.

وی در ادامه برگزاری سوگواره بین المللی اربعین فهما با عنوان «کوله بار» را به عنوان برنامه دیگر ستاد هماهنگی کانون های مساجد در این ایام معرفی کرد و افزود: این سوگواره شامل خاطره نویسی و تجربه نگاری از اربعین حسینی است که در فضای اینستاگرام برگزار شده و شرکت کنندگان می توانند خاطرات خود را در قالب عکس و فایل word ارسال کنند، برگزیدگان این مسابقه نیز پس از اربعین معرفی می شوند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان اظهار کرد: اجرای پویش «خبرنگار اربعین‌ام» اقدام دیگر ستاد فهما است که طی آن زائران می توانید اخبار ورویدادهای اربعینی را به خبرگزاری شبستان که رسانه دینی و ویژه مسجد است، ارسال کنند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس