مزار پاک شهدا محل اجابت دعا است/ همه ما خاطراتی از عنایات شهدا داریم


مزار پاک شهدا محل اجابت دعا است/ همه ما خاطراتی از عنایات شهدا داریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به تعبیر امام خمینی(ره) شهدا امامزاده‌های عشق هستند و مزار پاک‌شان محل استجابت دعا است. ما این را با تار و پود و گوشت و استخوان‌مان درک کرده‌ایم و خاطراتی از عنایات شهدا داریم.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در آستانه اربعین حسینی و هفته گرامیداشت دفاع مقدس، از خانواده شهید مدافع حرم «مهدی قاضی‌‌خانی» در دومین هفته از مرحله دوم طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» با حضور «محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «حسین ذوالفقاری»، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی، حجت الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و حجت الاسلام والمسلمین «حمید احمدی»، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین تجلیل به عمل آمد.

همه ما از خاطراتی از عنایات شهدا داریم

مزار پاک شهدا محل اجابت دعا است/ همه ما خاطراتی از عنایات شهدا داریم

بنابر این گزارش، دکتر «محمدمهدی اسماعیلی» در این آئین با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم در آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: به تعبیر امام خمینی(ره) شهدا امامزاده های عشق هستند و مزار پاکشان محل استجابت دعا است. ما این را با تار و پود و گوشت و استخوان‌مان درک کرده ایم و خاطراتی از عنایات شهدا داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: شهدا ویژگی های برتر و خاصی دارند؛ در دوران دفاع مقدس فضای عمومی کشور تشویقی و انقلابی بود اما در زمان دفاع از حرم، مدافعان ابتدا غریبانه اعزام شدند و در غربت بودند تا اینکه به واسطه شهید حاج قاسم سلیمانی مدافعان حرم از غربت خارج شدند و شهیدان این جریان نیز معرفی و شناخته شدند.

وی در ادامه بیان کرد: اینکه شهیدی همچون مهدی قاضی خانی از کسوت کارگری به مقام شهادت نایل شده از معجزات انقلاب اسلامی است. امروز همه ما محتاج نگاه شهدا و آرزومند شفاعت آنها به عنوان بندگان مقرب خدا هستیم. به خانواده شهید قاضی خانی بابت ارتباط با چنین شخصیتی تبریک می گویم.

ابداعات ستاد فهما در حوزه اربعین ستودنی است

بنابر این گزارش، سردار «حسین ذوالفقاری»، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی نیز در این آئین بیان کرد: جایی که حرفی برای گفتن نداریم وقتی است که خانواده شهدا حضور دارند چون آنها در عمل همه چیز را ثابت کرده اند.

وی با تقدیر از ستاد فهما برای نوآوری های فرهنگی در موضوع اربعین، ابراز کرد: این ابداعات و طرح ها به نوعی پاسخ به هجمه های فرهنگی است به ویژه آنکه فضایی مخرب در حوزه فرهنگ بر جهان حاکم است.

سردار ذوالفقاری خدمت در ستاد اربعین را عنایت خدا نسبت به خود دانست و تاکید کرد: از امام حسین(ع) یک خواسته دارم که عنایتی کنند فردای قیامت مادرشان حضرت زهرا(س) از ما گلایه نکنند گه چه کارهایی می شد برای زائران فرزندم بکنید اما نکردید!

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه ابراز کرد: کسانی که شهید شدند عنایت ویژه ای از جانب خدا نسبت به آنها شده است. شهید قاضی خانی متولد سال 64 است یعنی میانه دفاع مقدس، حتما استعدادی داشته که سه دهه بعد از آن مورد چنین عنایت قرار گرفته است. شخصا هر روز از خودم می پرسم کجای کارم ایراد داشت که عاقبتم به شهادت ختم نشد؟!

بسته برنامه ستاد فهما برای اربعین

این گزارش می افزاید: حجت الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» نیز در دومین جلسه از آئین سه شنبه های تکریم در دومین مرحله از اجرا با قرائت آیات «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ* ارْجِعِی إِلى‌ رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً* فَادْخُلِی فِی عِبادِی* وَادخلی جَنََّتی»، اظهار کرد: همه ما مقابل اربعین حسینی وظیفه داریم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: در آستانه هفته دفاع مقدس پاس می داریم مقام شهدای آن دوران و مقام و جایگاه رفیع آنها را که اگر نبود جانفشانی آنها امروز چنین آرامشی نداشتیم.

وی با بیان اینکه سه شنبه های تکریم در مرحله دوم با عنوان «شکوه مادری» بر تکریم مادران و همسران شهدا تمرکز دارد، تاکید کرد: ستاد فهما برای اربعین حسینی ویژه برنامه های متعددی را تدارک دیده است. مواکب الاتحاد در سال های قبل حضور فیزیکی در خاک عراق داشتند امسال هم 10 موکب را داریم که اعزام می شوند ما در این مواکب علاوه بر پذیرایی و اسکان زائران، برنامه های فرهنگی هنری را هم اجرا می کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اجرای سرود اربعین شامل مجموعه سرودهای عاشورایی و محرمی که در روز اربعین همزمان با راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران و در دیگر نقاط کشور اجرا می شود، برگزاری سوگواره «علمدار کربلا» با همکاری عتبه عباسیه، برگزاری سوگواره ادبی «ایل» به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد با محور شعر آئینی و عرضه بازی رایانه ای «اربعین» که از مسجد آغاز و به مسجد ختم می شود از دیگر برنامه های اربعین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

مزار پاک شهدا محل اجابت دعا است/ همه ما خاطراتی از عنایات شهدا داریم

وی ابراز کرد: پویش «سلام اربعین» ویژه قرائت سراسری زیارت اربعین توسط بچه های مسجد، برگزاری وبینارهای استانی، ملی و بین المللی با حضور کارشناسانی از داخل و خارج از کشور، برگزاری سلسله مسابقات «کتاب اربعین» به تناسب مقاطع سنی مختلف از طریق سامانه بچه های مسجد، برگزاری سوگواره «کوله بار» با محور خاطره نویسی در فضای اینستاگرام و پویش «#خبرنگار اربعین هستم» با محور ارسال خبر و فیلم به خبرگزاری شبستان نیز برای ایام اربیعن 1400 تدارک دیده شده است.

آقامهدی از کارگری به مقام شهادت رسید، پاسدار نبود!

مزار پاک شهدا محل اجابت دعا است/ همه ما خاطراتی از عنایات شهدا داریم

همچنین، «فاطمه قاضی خانی»، همسر شهید مدافع حرم «مهدی قاضی خانی» در ابتدای این آئین با سلام و درود به روح مطهر شهدا، بیان کرد: آقامهدی پاسدار نبود بلکه یک کارگر ساده بود و همیشه به این کارگری افتخار می کرد و از این پیشه به مقام بالای شهادت رسید.

وی افزود: ایشان دو بار عازم سوریه شد که بار اول برای کمک رسانه به پشت جبهه های مقاومت بود. ایشان برای اعزام به سوریه از راهکارهای شهدای دوران دفاع مقدس مدد گرفت و اعلام نکرد که سه فرزند دارد و هر چند بعد از رسیدن به سوریه واقعیت را گفته بود اما رفتن و شهادتش نشان داد این راهکارها هنوز هم خریدار دارد.

ساده زیستی سیره شهید بود

همسر شهید مدافع حرم «مهدی قاضی خانی» تاکید کرد: ساده زیستی سیره شهید قاضی خانی بود و ما نیز سیره شهید را در موضوع ساده زیستی دنبال می کنیم. وقتی آقامهدی از سوریه تماس می گرفت حال بچه ها را از من می پرسید تلفنی صحبت نمی کرد مبادا دلتنگی بر ایشان غلبه کند!

در ادامه «نهال قاضی خانی»، دختر شهید مدافع حرم مهدی قاضی خانی دلنوشته ای را خطاب به امام حسین(ع) و در موضوع اربعین حسینی قرائت کرد و از خاطره دیدار با مقام معظم رهبری و درخواست کلاه از ایشان برای حضار گفت.

بنابر این گزارش، آغازگر این آئین مداحی حاج مرتضی طاهری، ذاکر اهل بیت علیهم السلام در موضوع اربعین و دفاع مقدس بود.

رونمایی از بسته برنامه اربعین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و تقدیر از خانواده شهید مدافع حرم «مهدی قاضی خانی» پایان بخش این آئین بود.

اجرای این برنامه را مرتضی طاهریان، سردبیر خبرگزاری شبستان بر عهده داشت و در پایان هدیه ای ویژه و معنوی از حرم حضرت عباس (ع) به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی