هزینه 10 میلیارد دلاری آمریکا علیه نیروهای مقاومت


هزینه 10 میلیارد دلاری آمریکا علیه نیروهای مقاومت

رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: دولت آمریکا طی 10 سال گذشته 10 میلیارد دلار برای تحریک علیه مقاومت و حزب الله هزینه و شماری از رسانه ها را با هدف خدشه دار کردن چهره مقاومت بسیج کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکوثر، «محمد رعد» رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در جلسه رای اعتماد پارلمان به کابینه جدید گفت، بحران اقتصادی برای ضربه زدن به حزب الله لبنان و خدشه دار ساختن اعتبار آن مورد استقاده قرار گرفت و آمریکا به جای کمک اقتصادی به توسعه لبنان و حمایت از ارتش، اقدام به پول پاشی برای خرید برخی افراد و تحریک لبنانی ها علیه یکدیگر کرد.

رعد گفت، برخی ماموریت شان این بود که تبلیغ کنند که ثبات لبنان در گرو دست کشیدن مردم از مقاومت و تن دادن به روشی جایگزین است. در همین راستا فشار بر مردم لبنان و محروم کردن آنان از داشتن یک دولت کارآمد، افزایش یافت.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت خاطرنشان کرد، تصمیم سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله برای واردکردن سوخت از ایران یک تصمیم کاملا ملی و شکست محاصره و نیز بیانگر قدرت بازدارندگی مقاومت ملی و تصمیم حاکمیتی لبنان برای دفاع از خود بود. این تصمیم دولت آمریکا را در تنگنا قرار داد و فریاد و ناله دست نشاندگانش را درآورد.

محمد رعد یکی از نشانه های مهار پیامدهای بحران در کشورش را توافق لبنانی ها برای تشکیل کابینه جدید دانست و گفت این کابینه صرفا یک فرصت است و در پرتو سیاست‌های واقع گرایانه خود می‌تواند افق‌هایی را برای برطرف ساختن مشکلات به روی لبنان بگشاید و ما باید هر چه زودتر از این فرصت‌ استفاده کنیم.

بحران سوخت در لبنان در هفته های اخیر شدت گرفت تا جایی که قطعی برق برخی بیمارستان‌ها، نانوایی‌ها، شرکت‌ها و سایر خدمات اصلی را مجبور کرد فعالیت خود را کاهش داده یا تعطیل کنند، اما با ورود محموله های سوخت از ایران این بحران کمی کاهش یافت.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام