مصرف بالای گاز موجب محدودیت در گاز رسانی می‌شود


مصرف بالای گاز موجب محدودیت در گاز رسانی می‌شود

اصفهان-ایرنا-مدیرعامل شرکت گاز اصفهان گفت: مصرف بالای گاز مشترکین موجب اعمال محدودیت در گاز رسانی مراکز صنعتی و خانگی در زمستان می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز اصفهان در نشست با فرماندار تیران و کرون در محل فرمانداری این شهرستان افزود: با توجه به محدودیت‌های شبکه‌ گازرسانی، با افزایش مصرف آن در استان اصفهان موجب بروز اختلال در فصل سرما برای مشترکین صنعتی و خانگی خواهد شد.

وی با اشاره به صنعتی بودن استان، گفت: مصرف گاز در فولاد مبارکه، ذوب‌آهن و نیروگاه‌ها بالاست که علاوه بر تأمین نیاز خانگی باید به انرژی موردنیاز این بخش‌ها نیز توجه شود.

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان یادآور شد: چند روز پیش باوجود گرمای هوا، مصرف گاز در استان از ۶۲ میلیون مترمکعب و متوسط روزانه فراتر رفته که هشدار و نگرانی برای تأمین گاز در فصل سرما می‌شود.

علوی بابیان ضرورت توسعه گازرسانی بر اساس نقشه و برنامه و منابع موجود، گفت: گسترش و رشد صنعتی و کشاورزی نیز باید متناسب با زیرساخت‌ها و با پیش‌بینی تأمین انرژی آن‌ها دنبال شود.

فرماندار تیران و کرون در این نشست با اشاره به جهش اقتصادی و توسعه فعالیت‌های گلخانه‌ای در این منطقه، اظهار داشت: برای توسعه بخش‌های تولیدی به ایجاد زیرساخت‌ها و تأمین انرژی نیاز است

مجید حججی از فعالیت‌های اقتصادی و کمبود نیروی موردنیاز در این منطقه خبرداد و گفت: بخشی از نیروی کاری فعالیت‌های صنعت و کشاورزی از شهرستان‌های مجاور برای کار به این شهرستان سفر می‌کنند.

تیران و کرون در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد که توسعه گازرسانی همسو با گسترش گلخانه‌ها در سال‌های اخیر انجام‌شده است.

شرکت گاز استان اصفهان با توزیع سالانه ۲۱ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی، از حیث میزان مصرف گاز در رتبه دوم کشور قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان