120 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در ماکو اجرا می‌شود


120 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در ماکو اجرا می‌شود

ارومیه- ایرنا- فرمانده سپاه ماکو با اشاره به اینکه شعار محوری برنامه های چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس ما مقتدریم است، گفت: در این راستا 120 برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در 70 عنوان طی این هفته در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

سرهنگ پاسدار سیدمهدی غفاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: عزت و اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون پاک شهدا، فداکاری ها و جان فشانی ایثارگران و رزمندگان اسلام است و باید قدردان آنان باشیم.

وی با بیان اینکه باید نسل جوان امروزی نیازمند شاخت فرهنگ ایثار و شهادت آشناست، افزود: دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم و گرانبها بوده و شهدا، جانبازان و ایثارگران قهرمانان و نگین موزه دفاع مقدس هستند.

فرمانده سپاه ماکو همچنین با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور هشت سال حماسه و ایثار دلاور مردان عرصه جهاد و شهادت است، اضافه کرد: همه ما وظیفه داریم در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل حاضر تلاش کرده و هفته دفاع مقدس را که یادآور این ایثارگری هاست، گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه غبارروبی مزار شهدا، برگزاری یادواره های شهدا، برگزاری نشست های روشنگری و بصیرتی، برگزاری مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، دیدار با امام جمعه، حضور بسیجیان و نیرو های مسلح در میعادگاه نماز جمعه، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی در بین بسیجیان و نیروهای مسلح در سطح شهرستان، شب شعر و روایت گری فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در فضای مجازی، برگزاری سرودهای خیابانی، اجرای رژه خودرویی نیروهای مسلح شهرستان را از برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد .

سرهنگ پاسدار غفاری با اشاره به برنامه هایی که در راستای محرومیت زدایی در این هفته برگزار خواهد شد ، اظهار داشت: اعزام تیم‌های شهید رهنمون به مناطق روستایی و کم برخوردار و توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان و محرومین به ویژه عزیزانی که در اثر ویروس کرونا دچار مشکل معیشتی شده اند، نیز از برنامه های این هفته می باشد .

وی اضافه کرد: تمامی این برنامه ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اجرا خواهد شد .

ماکو در شمال استان آذربایجان غربی در طول هشت سال دفاع مقدس ۱۸۷ شهید و بیش از ۶۱۳ نفر جانباز و ایثارگر و آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

۳۱ شهریور تا ششم مهرماه با عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!