مرگ 12 نفر و بستری شدن 291 بیمار جدید در فارس


مرگ 12 نفر و بستری شدن 291 بیمار جدید در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته 12 نفر در فارس براثر ابتلا به کرونا فوت کرده و 291 بیمار جدید نیز در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

سید روح‌الله حسینی سه‌شنبه ۳۰ شهریور به خبرنگاران گفت: در مجموع از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در فارس بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع انجام و حدود ۴۳۷ هزار بیمار با بررسی این تست‌ها شناسایی شده است.

حسینی با بیان اینکه قریب به ۳۸۴ هزار نفر از بیماران شناسایی شده در فارس تاکنون بهبود یافته‌اند، گفت: با مرگ ۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان این همه گیری از ابتدا تاکنون در فارس به ۶ هزار و ۵۶۰ نفر رسیده است.

او همچنین از بستری ۲۹۱ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان های استان خبر داد و افزود: با این موارد جدید، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم بستری در مراکز بیمارستانی فارس به ۲۴۸۸ نفر رسیده است که از این تعداد ۲۶۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

تزریق بیش از ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار دوز واکسن کرونا در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بیان اینکه تاکنون، دو میلیون و ۳۹ هزار و ۳۱۱ دوز نوبت اول و ۸۲۵ هزار و ۲۶۹ دوز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در فارس تزریق شده است، گفت: مجموع تعداد دوزهای تزریق شده واکسن کرونا در فارس به دو میلیون و ۸۶۴ هزار و ۵۸۰ دوز رسیده است.

حسینی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره جهادگران و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، به خدمات مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس منحوس کرونا اشاره و اضافه کرد: در بحران کروناویروس، مدافعان سلامت تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت مردم کشور بسیج کرده که این امر ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس است.

مدیرروابط عمومی علوم پزشکی شیراز با اشاره به فداکاری، از خودگذشتگی و نوع دوستی مدافعان سلامت در مبارزه با کروناویروس، افزود: همراهی و همیاری مردم کشور در تداوم تلاش و جهاد مدافعان سلامت، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مشارکت در امر واکسیناسیون است؛ چرا که مشارکت در امر واکسیناسیون منجر به غلبه بر این ویروس منحوس در کشور می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!