تولید بیش از 1700 تن گوشت سفید در سروستان


تولید بیش از 1700 تن گوشت سفید در سروستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان در استان فارس گفت: در 6 ماهه نخست امسال ١٧٧5 تن گوشت سفید در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

سهراب عاشوری گفت: گوشت سفید در شهرستان سروستان توسط ١۴ واحد مرغداری گوشتی و زیر نظر تعاونی مرغداران شهرستان و زنجیره سالیذ تولید و عرضه می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از جهادکشاورزی سروستان، عاشوری با اشاره به اینکه نهاده های مورد نیاز واحدهای مرغداری از طریق سامانه بازارگاه تأمین می‌شود، گفت: پیش بینی می شود که در نیمه دوم سال نیز همین میزان گوشت سفید تولید و روانه بازار مصرف شود.

عاشوری خاطرنشان کرد که شهرستان سروستان دارای ٢٢ واحد مرغداری گوشتی فعال با ظرفیت جوجه ریزی ۵٨٠ هزار قطعه جوجه است.

او همچنین از جذب ٨٩ درصدی تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: ۴٢ میلیارد و ١۵٠ میلیون ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در نیمه اول امسال در سروستان جذب شده است.

عاشوری گفت: یکی از اولویت‌ها جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون بوده که تاکنون بخش قابل توجهی از آن انجام شده است.

وی با قدردانی از بانک عامل در جذب این تسهیلات، گفت: ارتقاﯨ ضریب مکانیزاسیون علاوه بر کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری کشاورزی و افزایش درآمد بهره برداران را به دنبال دارد.

عاشوری خاطرنشان کرد که این میزان اعتبار جذب شده معادل رقم مورد نیاز برای تامین ١٧ دستگاه تراکتور و ٢٣ دستگاه ادوات کشاورزی در حوزه زراعت و باغبانی است.

مدیر جهادکشاورزی سروستان در ادامه به اجرای عملیات تخریب یک مورد ساخت و ساز غیرمجاز در محوطه رضوان شهر به مساحت ۳۰۰ متر مربع اشاره کرد.

عاشوری این اقدام را در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و پیرو دستور دادستانی دانست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری متهمانی که برای تقلب در کنکور، رمز ارز می‌گرفتند