آزادی 25 زندانی از زندان شیراز


آزادی 25 زندانی از زندان شیراز

رئیس کل دادگستری فارس در بازدید از زندان مرکزی شیراز با آزادی 25 زندانی، اعطای تسهیلات قضایی به 63 زندانی و مرخصی موردی به 20 زندانی محبوس در این زندان موافقت کرد.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی با حضور در زندان مرکزی شیراز ضمن دیدار با مددجویان اندرزگاه قرآن و عترت زندان مرکزی شیراز، هدف از اِعمال مجازات زندان را اصلاح مجرمان و بازگشت سالم آنان به جامعه عنوان کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، موسوی گفت: با بازدید مستمر از زندان‌ها و ملاقات قضات با زندانیان می‌توان آن دسته از زندانیانی که فرایند اصلاح آنان تکمیل شده است و مطابق قانون ظرفیت استفاده از تسهیلات را دارند شناسایی و زمینه آزادی آنان را فراهم کرد.

رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر اینکه قضات باید وضعیت زندانیان مالی و بلاتکلیف را در اولویت کاری خود قرار دهند، افزود: با ملاقات‌های چهره به چهره و بررسی پرونده‌های قضایی زندانیان توسط قضات بخش عمده‌ای از زندانیان واجد شرایط می‌توانند از تسهیلات قانونی بهره مند شده و به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

موسوی عنوان کرد: تأمین امنیت جامعه و برخورد قاطع با مجرمان جرائم مهم منافاتی با اعطای تسهیلات به مجرمان جرائم خرد و سبک ندارد و رعایت این سازکار تأکید شده از سوی ریاست معظم قوه قضائیه می تواند رأفت و عطوفت اسلامی را در زندان‌های کشور توسعه بخشد.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس نیز در حاشیه این دیدار، خواستار اعطای تسهیلات اشتغال به کار زندانیان شد و بیان کرد: با توجه به نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی استان به نیروی کار می توان با انعقاد قرارداد زمینه اشتغال تعداد زیادی از زندانیان را در سطح استان فراهم کرد تا هدفگذاری سازمان زندان‌های کشور در خصوص اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان محقق شود.

انتهایی پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام