آمادگی استان اردبیل برای واکسیناسیون 124 هزار دانش آموز علیه کرونا


آمادگی استان اردبیل برای واکسیناسیون 124 هزار دانش آموز علیه کرونا

اردبیل- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد: 124 هزار دانش آموز 12 تا 18 سال در حال تحصیل استان اردبیل مشمول طرح واکسیناسیون علیه کرونا هستند و آمادگی برای تزریق واکسن آنها در استان وجود دارد.

احمد ناصری روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش استان اردبیل برای اجرای طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا گفت: این جمعیت دانش آموزی در ۶ پایه تحصیلی در کل استان در حال تحصیل هستند.

وی با تاکید به لزوم تداوم تحصیل حضوری دانش آموزان بیان کرد: در هر حال، تحصیل دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید به شکلی ادامه خواهد که هیچ کدام از آنها دچار آسیب و تهدیدی از بابت سلامت خود نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین از آمادگی برای آغاز سال تحصیلی جدید از روز سوم مهرماه بر اساس شیوه‌نامه‌های اعلام شده از طرف وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا خبر داد.

وی افزود: از روز سوم مهرماه، آموزش در مدارس روستایی و عشایری استان اردبیل که نزدیک به ۱۰۰ درصد آنها کمتر از ۱۵ دانش آموز در هر کلاس دارند، به شکل حضوری شروع می شود.

ناصری بیان کرد: در برخی کلاس مدارس روستایی و عشایری استان اردبیل نیز که جمعیتی بیشتر از ۱۵ نفر دارند، آموزش به صورت حضوری ولی بر اساس گروه‌بندی دانش‌آموزان از روز سوم مهرماه آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: در یکهزار و ۳۰۰ مدرسه شهری استان نیز که جمعیت دانش آموزی کمتر از ۵۰ نفر در قالب ۲ تا پنج کلاس دارند، آموزش به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: مدیران این مدارس در هفته اول و دوم مهرماه، گزارشی را از وضعیت کلاس، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها طبق بخشنامه‌‎های کشوری در سامانه مربوطه ثبت خواهند کرد و فعالیت آموزش حضوری آنها رصد خواهد شد.

وی همچنین گفت: مدارس شهری استان اردبیل نیز در دو گروه بالاتر و پایین تر از ۳۰۰ دانش آموز دسته‌بندی شده‌اند که آغاز تحصیل حضوری در مدارس بالای ۳۰۰ دانش‌آموز از نیمه دوم آبان ماه خواهد بود.

ناصری همچنین افزود: در مدارس زیر ۳۰۰ نفر دانش‌آموز استان اردبیل نیز به صورت حضوری ولی با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی و با گروه‌بندی دانش‌آموزان و به شکل ترکیبی از حضوری و غیرحضوری خواهد بود به طوری که هر کلاس در زمان تشکیل کلاس حضوری، کمتر از ۱۵ دانش‌آموز خواهد داشت.

وی با اشاره به فراهم شدن شرایط تحصیل در استان اردبیل برای اجرای طرح غیرحضوری دانش‌آموزان اظهار کرد: در این زمینه شبکه شاد به عنوان بستر مجازی در نظر گرفته شده و تحصیل و تدریس همچون سال گذشته با همکاری والدین ادامه خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: علاوه بر این، یکهزار و ۹۳۸ مدرسه استان نیز به اینترنت ملی وصل شده و تنها ۲۴۱ مدرسه واقع در مناطق جغرافیایی دور افتاده و روستایی امکان بهره‌مندی از اینترنت و شبکه شاد را ندارد که تحصیل در آنها نیز به علت کم بودن جمعیت دانش‌آموزی، به صورت حضوری خواهد بود.

وی از اختصاص بیش از پنج هزار دستگاه تبلت و گوشی هوشمند برای تحصیل مجازی دانش‌آموزان استان اردبیل در سال تحصیلی گذشته با همیاری خیرین و برخی سازمان‌ها و نهادهای حمایتی خبر داد و افزود: این کار در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.چ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا