آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده نئور اردبیل مهار شد


آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده نئور اردبیل مهار شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده دریاچه نئور اردبیل مهار شد.

سعید شهند روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: ۲ هکتار از مراتع و اراضی پیتزار منطقه حفاظت شده دریاچه نئور دچار حریق شده بود که محیط‌بانان بلافاصله در محل آتش‌سوزی حضور یافته و با وجود وزش باد شدید در منطقه موفق به مهار حریق شدند.

وی اظهار کرد: این آتش سوزی با تلاش شبانه روزی ماموران یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان اردبیل، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، بخشداری و شهرداری هیر و عوامل راهداری استان مهار شد.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: با توجه به ماهیت زیرزمینی این آتش سوزی، آتش سوزی با استفاده از روش آتش بر اطفا مهار شد.

منطقه حفاظت شده نئور بخشی از منطقه حفاظت شده لیسار در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان اردبیل واقع شده و جزو مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد.

دریاچه نئور در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل در ارتفاع ۲ هزار و ۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

نئور بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین استان اردبیل به ‌شمار می‌رود. این دریاچه با مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار و عمق متوسط پنج متر است که در برخی مناطق عمیق‌تر می‌شود.

این دریاچه یکی از مناطق گردشگری استان اردبیل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403