کودکان با بازی رایانه‌ای در حال و هوای پیاده‌روی اربعین قرار می‌گیرند


کودکان با بازی رایانه‌ای در حال و هوای پیاده‌روی اربعین قرار می‌گیرند

تهران- ایرنا- رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از طراحی یک بازی رایانه ای برای کودکان خبر داد که در ایام اربعین می‌توانند در حال و هوای پیاده‌روی اربعین قرار بگیرند.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی روز سه شنبه در آستانه هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی و همچنین آیین تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم مهدی قاضی‌خانی که به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار داشت: امسال کار ویژه‌ای را برای کودکان طراحی کرده‌ایم که شامل بازی رایانه‌ای است، در این بازی کودکان و نوجوانانی که امسال نمی‌توانند به اربعین بروند می توانند در قالب بازی رایانه‌ای در آن فضا قرار بگیرند، این بازی از مسجد شروع شده و شامل مواکب مختلف شده و با مسجد هم تمام می شود.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های اربعین در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: فعالیت «مواکب‌الاتحاد» که سال‌های گذشته با حضور فیزیکی افراد در خاک عراق همراه بود، امسال نیز ادامه دارد اما امسال ۱۰ موکب مستقر داریم که علاوه بر برنامه پذیرایی و طبخ غذا برای زائران اربعین برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه ای تدارک دیده اند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: «سرود اربعین»، اقدام دیگری است که به همت این ستاد به مناسبت اربعین حسینی اجرا می شود که شامل سرودهایی در رابطه با امام حسین(ع) و اربعین است که به صورت گسترده در روز اربعین همزمان با پیاده روی که در تهران برگزار می شود، اجرا خواهد شد. این سرود هچنین در استان ها نیز اجرا می شود.

وی برگزاری «سوگواره علمدار کربلا» به میزبانی استان ایلام و همکاری عتبه عباسیه را از دیگر فعالیت‌های این ستاد برشمرد و افزود: سوگواره ملی شعر آیینی ایل با محور شعر آیینی، از دیگر اقدامات است. در پویش «سلام اربعین» نیز بچه‌های مسجد زیارت اربعین را قرائت می کنند و وبینارهای استانی، ملی، بین المللی با همکاری رایزنی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در این ایام در سطح ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود.

ارزانی افزود: علاوه بر برگزاری سلسله مسابقات کتاب‌خوانی، سوگواره بین المللی اربعین فهما با عنوان «کوله بار» را خواهیم داشت که این سوگواره شامل خاطره نویسی و تجربه نگاری از اربعین حسینی است که در فضای اینستاگرام برگزار شده و شرکت کنندگان می توانند خاطرات خود را در قالب عکس و فایل word ارسال کنند.

آیین تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم مهدی قاضی‌خانی در دومین هفته از فصل دوم طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، مرتضی طاهریان معاون ساماندهی و شبکه‌سازی و سعید سعادتی معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، حجت الاسلام علی چراغی‌پور مدیر ستاد کانون های مساجد در استان ایلام برگزار شد.

این برنامه با اجرای مرتضی طاهریان سردبیر خبرگزاری شبستان و با صوت و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط محسن یاراحمدی آغاز شد و در ادامه مرتضی طاهری مداح اهل بیت(ع) با محور شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم نوحه خوانی کرد. همچنین در بخش دیگری از این برنامه کلیپ «فردوس تا فردوس» کاری از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به نمایش در آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا