رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل در بازگشت زائران اربعین الزامی است


رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل در بازگشت زائران اربعین  الزامی است

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: رعایت ملاحظات و اجرای برنامه های حوزه پدافند غیرعامل در بازگشت زائران اربعین بعنوان یک اصل مهم الزامی است و باید همه دستگاه های مرتبط در این راستا همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، الیاس فتاحی روز سه شنبه در نشست شورای پدافند غیر عامل با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بدلیل اینکه طی روزهای آینده شاهد ورود زائران اربعین حسینی از مرز مهران هستیم علاوه بر رعایت ملاحضات پدافندی، دستگاه های عضو شورا پدافند باید بیشترین آمادگی را داشته باشند.

وی افزود: بمناسبت هفته پدافند غیر عامل، ستادی در استانداری تشکیل شده و این ستاد پیگیر اجرای تمامی دستورالعمل ها و برنامه های پدافند غیر عامل در استان است.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به پیش رو بودن هفته پدافند غیر عامل، دستورالعمل هفته نکوداشت این ایام ابلاغ شده و همه دستگاه های عضو شورا باید از تمامی ظرفیت های موجود استفاده و با ارائه پیشنهادات این حوزه را تقویت کنند.

فتاحی ادامه داد: همه دستگاه های عضو شورای پدافند غیرعامل استان برای تقویت این حوزه چالش ها و تهدیدات پیش رو را شناسایی و پیشنهادات خود را نیز ارائه دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: ابلاغ دستورالعمل قرارگاه مرزبانی زیستی به دستگاه ها عضو شورای پدافند با توجه ۴۳۰ مرز مشترک ایلام با کشور عراق و شناسایی تهدیدات حوزه بیولوژیک، سایبری و زیستی در دستور کار قرار گیرد.

وی با یادآوری ابلاغ طرح جامع پدافند غیرعامل ایلام در استان گفت: برای تهیه این طرح بعنوان یک سند بالادستی افزون بر ۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال هزینه شده است.

فتاحی اضافه کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل با هدف اجرای اصول و ضوابط پدافند غیرعامل و همچنین صیانت از سرمایه های مادی در استان تهیه و ابلاغ شده است.

معاون استاندار ابلام تصریح کرد: در ماده ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ طرح جامع پدافند غیر عامل استان که به تازگی ابلاغ و به همه دستگاه ها اجازه داده شده تا ۲ درصد اعتبارات خود را به حوزه پدافند غیر عامل اختصاص دهند.

برنامه های هفته پدافند غیرعامل استان ایلام از دوشنبه هشت مهر آغاز و تا جمعه ۱۴ مهر ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان