انجام بیش از 310 کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی در کردستان


انجام بیش از 310 کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی در کردستان

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه بیش از 310 کیلومتر شبکه گاز طبیعی در این استان به شبکه سراسری گاز متصل شده است.

احمد فعله‌گری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای امسال بیش از ۳۱۰ هزار متر شبکه گاز طبیعی به شبکه سراسری گاز متصل شده است؛ اظهار کرد: با احتساب این میزان شبکه‌گذاری در سطح استان، میزان شبکه توزیع گاز طبیعی از بدو تاسیس تا پایان مرداد ماه به بیش از ۱۱ هزار و ۷۵۵ کیلومتر رسیده است.

وی شبکه گذاری گاز طبیعی در مناطق کوهستانی، صخره‌ای و شیب‌دار را بسیار دشوار توصیف کرد و افزود: در مناطق جنوبی و غربی استان به واسطه کوهستانی بودن منطقه و پراکندگی روستاها شبکه‌گذاری گاز طبیعی بعضاً با دشواری‌های زیادی همراه می‌باشد که هم هزینه و هم زمان اجرای پروژه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد به نحوی که در برخی نقاط به منظور جابه‌جایی لوله‌های گاز به وسیله کارگران و با استفاده از حمل دستی و با مشقت فراوان جابه‌جا می‌گردند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان عنوان کرد: گاهی اوقات به علت سنگی بودن زمین مسیر حفاری، امکان تهیه خاک سرندی برای زیر و روی لوله‌های گاز امکان‌پذیر نبوده و خاک مورد نیاز از کیلومترها دورتر حمل می‌گردد و گاهی مسیر لوله‌گذاری در داخل روستاها آنقدر باریک و صعب العبور است که با استفاده از گونی و حمل کولی خاک مورد نیاز تهیه می‌گردد.

فعله‌گری تصریح کرد: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و در جمعیت روستای 96.5 درصد است و تا پایان امسال نیز با بهره برداری از ۱۲۵ روستای دیگر همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش یادآور شد: در مرداد ماه حجم شبکه گذاری ۷۳هزار متر بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر