2هزار و 500 دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در بوشهر کشف شد


2هزار و 500 دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در بوشهر کشف شد

بوشهر-ایرنا- مدیر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 2هزار و 500 دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در این استان کشف شده است.

به گزارش ایرنا، هاشم زیرک روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس یک مطالعه جامع که در شرکت توانیر با عنوان فراتر از بحران خاموشی انجام شده است مشخص شده رکورد بی سابقه ۲۰ درصدی رشد مصرف برق در سال جاری با هیچ کدام از اصول برنامه ریزی و طراحی شبکه‌های برق سازگار نبوده است و این میزان رشد حداکثر در طول پنج سال قابل تصور بوده است.

وی عوامل افزایش این رشد را افزایش زودهنگام و شدید دمای هوا، در مدار قرار گرفتن زود هنگام سیستم‌های سرمایشی، راه‌اندازی زودهنگام چاه‌های کشاورزی به دلیل کاهش بارش‌ها و استفاده فزاینده از ماینرها و تجهیزات استخراج رمز ارز عنوان کرد.
زیرک اضافه کرد: تاکنون این شرکت با همکاری نهادهای نظامی انتظامی و مراجع قضایی ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه ماینر ( دستگاه استخراج رمز ارز) غیر مجاز در استان بوشهر اکشف کرده است که مصرف این شمار ماینر معادل ۷.۵ مگاوات برق است.
وی افزود: پیش بینی‌ها حکایت از وجود بیش از ۱۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در استان بوشهر دارد که فعالیت آنها مصرف ۲۰ مگاواتی از شبکه برق این استان را به همراه دارد.
زیرک گفت: این درحالی است که این شرکت با همکاری و همیاری ادارات مسئول از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تنها سه مجوز ۳۰۰ کیلوواتی معادل ۹۰۰ کیلو وات را طی فرآیندهای قانونی برای فعالیت مراکز استخراج رمز ارز واگذار کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن