یک رقابت خاص برای علاقمندان به هیجان و ماجراجویی


یک رقابت خاص برای علاقمندان به هیجان و ماجراجویی

برای اولین بار در استان کرمانشاه مسابقات پر از هیجان هوگام(عبور از موانع) به میزبانی هرسین برگزار می‌شود.

رضا رستمی رئیس هیات ورزش همگانی شهرستان هرسین در گفت و گو با ایسنا، هوگام یا استراگوس را ورزش عبور از موانع سخت خواند و اظهار کرد: ورزش پرهیجان هوگام، ورزشی جهانی است که چند سال پیش ماده تیزگام آن در ایران راه اندازی شد.

وی افزود: ماده تیزگام ورزش هوگام یا استراگوس شامل دویدن، جهش کوتاه و بلند، عبور از شیب ها و سربالایی ها، عبور از موانع جنگل، کوهستان و کویر است.

رئیس هیات ورزش همگانی شهرستان هرسین با اشاره به راه اندازی این ورزش در کرمانشاه، تصریح کرد: پنجمین استانی در کشور هستیم که با مرکزیت شهرستان هرسین این ورزش را راه اندازی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این رشته در شهرستان هرسین اولین دوره مسابقات آن در استان بزودی برگزار می شود، گفت: این مسابقات در قالب تیم های پنج نفره برگزار می شود که تاکنون 14 تیم شامل تیم های باشگاهی، شخصی و نظامی برای حضور دراین رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند.

رستمی اولین دوره برگزاری این رقابت ها را تنها در بخش آقایان دانست و افزود: افراد حاضر در تیم های شرکت کننده در سه رده سنی جوانان، بزرگسالان و پیشسکوتان خواهند بود.

وی ادامه داد: این رقابت ها در پیستی به مساحت 4400 متر همراه با 10 مانع دشوار برگزار خواهد شد که پیست و موانع طراحی شده آن طبق استانداردهای جهانی این رشته است.

رئیس هیات ورزش همگانی شهرستان هرسین در تشریح جزییات این رقابت‌ها گفت: انتخاب تیم برتر براساس کسب کمترین زمان و کمترین خطا حین رقابت است و به بهترین تیم هم در عصر روز مسابقه جوایز نقدی میلیونی اهداء می شود.

وی ادامه داد: شروع این رقابت ها سنجش قدرت تیم ها است و باید از طنابی که به ارتفاع پنج متر از درختی آویزان است بالا بروند و در آنجا زنگی که بالای درخت نصب شده را به صدا در آورند.

رستمی افزود: در مرحله دوم که سنجش میزان تعادل تیم هاست، باید از روی کنده درختی که به طول چهار متر در عرض رودخانه قرار گرفته عبور کنند.

وی با بیان اینکه عبور از روی پل معلق چوبی روی رودخانه به طول سه متر مرحله سوم این مسابقه خواهد بود، گفت: در مرحله بعدی اعضای هر تیم باید زیگزاگی از عرض رودخانه عبور کنند.

رئیس هیات ورزش همگانی شهرستان هرسین یادآورشد: صعود از صخره گِلی با زوایه 90 درجه با کمک طناب به طول چهار متر مرحله بعدی این مسابقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه از این پس رقابت وارد مرحله جدیدی می شود و تیم ها باید دویدن در مسیر جنگل و درختان را شروع کنند، گفت: در بین درختان حدود 40 حلقه لاستیک قرار داده ایم که تیم ها باید از روی این لاستیک ها پرش داشته باشند.

رستمی افزود: طی کردن مسیری 20 متری به شکل سینه خیز و دویدن داخل کانال آب به طول 150 متر و عمق40 سانتی متر از مراحل دیگری این رقابت پرهیجان است.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی تیم ها وارد یک سراشیبی می شوند و از تپه ای با شیب بسیار بالا پایین می آیند و در نهایت وارد رودخانه ای با عمق 60 سانتی متر به طول 150 متر می شوند که طنابی در عرض رودخانه کشیده شده که اعضای تیم ها باید به شکل پاندول عرض این طناب را طی کنند.

رئیس هیات ورزش همگانی شهرستان هرسین اضافه کرد: پس از این مرحله تیم ها باید دو کیلومتر را در مسیر خاکی ادامه دهند تا به آیتم نهایی و چند منظوره برسند، دراین آیتم ورزشکاران باید به ترتیب دو کپسول آتش نشانی به وزن 10 کیلوگرم، دو حلقه لاستیک به وزن 10 کیلوگرم و دو سطل شنی به وزن 10 کیلوگرم و دو گونی شن هرکدام به وزن 10 کیلوگرم را در مسافتی به طول 20 متر حمل و جابجا کنند.

به گفته این مسئول، مدت زمان اجرای این حرکات برای هرکدام از تیم ها حدود 30 دقیقه خواهد بود.

وی زمان برگزاری این رقابت ها را پنجشنبه(یکم مهر) از ساعت 14 ظهر تا 18 عصر همزمان با هفته دفاع مقدس در استان اعلام کرد و گفت: این مسابقات در اولین دوره آن تنها در بخش آقایان برگزار می شود و تیم های علاقمند به شرکت در این مسابقات می توانند تا فردا ظهر اعلام آمادگی کنند.

رستمی در پایان گفت: در نظر داریم که هرسین را قطب این ورزش در کشور قرار دهیم و با شناسایی استعدادهای آن بتوانیم به عنوان نماینده کشورمان در رقابت های جهانی هوگام شرکت کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی