افزایش 19 درصدی ازدواج در گلستان


افزایش 19 درصدی ازدواج در گلستان

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: در پنج ماهه نخست امسال تعداد ازدواج ها در گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 19 درصد افزایش داشته است.

قاسمعلی برزمینی عصر امروز (سه شنبه ۳۰ شهریور ماه) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گلستان اظهار کرد: در پنج ماهه نخست امسال ۶۳۰۰ ازدواج در استان به ثبت رسید در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۵۲۸۲ مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۵ ماهه امسال ۱۵ هزار و ۳۷۴ زوج متقاضی دریافت وام ازدواج بودند که از این تعداد ۸ هزار و ۴۱۱ نفر وام دریافت کردند و مابقی در صف دریافت وام هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان مبلغ پرداخت شده برای وام ازدواج را ۷۵۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: جوانانی که تاریخ ازدواج آنها از یکم فروردین سال ۱۳۹۷ به بعد است می‌توانند تا سقف ۷۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند. به پسر زیر ۲۵ سال و دختر زیر ۲۳ سال، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

برزمینی با بیان اینکه میزان تسهیلات ازدواج برای خانواده شهدا و جانبازان دو برابر این مبلغ است، گفت: بازپرداخت وام ۷۰ تا ۱۰۰ میلیونی، ۱۰ ساله و وام ۵۰ میلیونی، ۷ ساله است.

وی بیان کرد: با همکاری جهاد دانشگاهی طرح مهارت آموزی سربازان و کارکنان وظیفه نیروهای مسلح برای بیش از ۶۰۰ نفر در استان اجرا شد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی پرسپولیس را تحریم شد!