برگزاری 720 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در رشت/ راه اندازی مراکز شبانه روزی واکسیناسیون


برگزاری 720 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در رشت/ راه اندازی مراکز شبانه روزی واکسیناسیون

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت، از برگزاری بیش از 720 ویژه برمانه هفته دفاع مقدس در سپاه ناحیه مرکزی رشت خبر داد و اظهار کرد: مراکز شبانه روزی واکسیناسیون در رشت افتتاح می شود.

سید اکبر قاسمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در سطح شهرستان رشت، اظهار کرد: سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت با همت مردم و بسیجیان در پیک پنجم کرونا اقدامات خوبی انجام داده است.

وی از کمک بسیجیان و گروه های جهادی به کادر درمان بیمارستان های رازی، پورسینا، ولایت و رسول اکرم(ص) رشت خبر داد و افزود: علاوه بر کمک به بیمارستان ها اقدام به جبران کمبود اکسیژن از طریق اهدای ۱۵۲ کپسول به بیمارستان های پورسینا، رازی، حشمت، ولایت و امرالمومنین(ع) کردیم تا دغدغه مردم رفع شود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت، با اشاره به ذبح ۲۶۷ راس گوسفند و توزیع گوشت نذری بین خانوارهای نیازمند در دهه امامت و ولایت، تصریح کرد: همچنین ۱۷۰ هزار پرس غذا از ابتدای سال تاکنون پخت و توزیع شده است.

قاسمی، با بیان اینکه در دهه محرم بیش از ۹۲ هزار و ۵۰۰ ماسک بین هیئت های مذهبی شهرستان رشت توزیع کردیم، گفت: توزیع بسته های معیشتی نیز توسط گردان های امام علی(ع) این فرماندهی انجام شد.

وی یکی از دغدغه های اصلی مردم شهرستان رشت را در بخش واکسیناسیون دانست و عنوان کرد: با همت سپاه ناحیه مرکزی رشت ۳۹ مرکز واکسیناسیون را در مساجد و پایگاه های مقاومت محلات راه اندازی کردیم و به زودی ۲۰ مرکز دگیر را اضافه خواهیم کرد. همچنین در هفته دفاع مقدس مراکز شبانه روزی واکسیناسیون راه اندازی می شود.

فرمانده سپاه ناحیه رشت، هفته دفاع مقدس را یادآور حماسه سازی ها و پیروزی های غرورآفرین لشکر اسلام در برابر استکبار جهانی دانست و خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس تا ابد در تاریخ سراسر حماسه ایران ثبت و ضبط خواهد شد، زیرا تمام کفر با هم متحد شدند و به ایران تاختند، اما زنان و مردان غیور این مرز و بوم به فرمان امام و رهبر خویش حماسه ای عاشورایی را آفریدند و درسی فراموش نشدنی به دشمنان دادند.

وی هفته دفاع مقدس را فرصتی جهت بازگویی دلاوری ها و شهامت ها و رشادت ها و شهادت های رزمندگان و از خود گذشتگی خانواده های آنان دانست و اضافه کرد: امروز آزادی و امنیت و آرامش خودمان را مرهون خون پاک شهدا و خانواده های معظم آنان هستیم.

قاسمی، با اشاره به دستاوردهای عظیم دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: ملت ایران با تجربه ای که در هشت سال دفاع مقدس به دست آورد، در ادامه راه انقلاب به یک بازدارندگی در مقابل دشمنان رسید و به برکت خون شهدا نهال انقلاب به درختی تومند تبدیل شده و چشم طمع دشمنان را کور کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه رشت، با بیان اینکه رهبر انقلاب از دفاع مقدس تعبیر به گنج کردند، گفت: حادثه عاشورای حسینی نقشه راه رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود و لذا فرهنگ دفاع مقدس می تواند سالیان متمادی منشا اثر در جامعه برای نسل های حاضر و آینده کشور و نظام و انقلاب باشد، زیرا دفاع مقدس هنوز پایان نیافته و همچنان در حال دفاع در عرصه جنگ نرم هستیم و حملات دشمن پیچیده تر، پیشرفته تر، خطرناک تر و کشنده تر شده است.

وی آماج حملات دشمن را متوجه فرهنگ کشور دانست و تصریح کرد: باید مراقب باشیم و توطئه های دشمن را بشناسیم و جهاد اکبر داشته باشیم.

قاسمی، دفاع مقدس را نورانی ترین دوران تاریخ ایران دانست و یادآور شد: ما در دفاع مقدس درس عزت و مجاهدت و شجاعت و شهادت را آموختیم تا در مقابل ستمگران حتی با دست خالی بایستیم، زیرا وعده نصرت الهی در دوران دفاع مقدس مشهود بود و همت و غیرت انقلابی جوانان در مجاهدت فی سبیل الله به منصه ظهور رسید.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمن در طول ۴۲ سال گذشته، خاطرنشان کرد: اکنون دشمن تحریف فرهنگ و معارف دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار داده و تلاش می کند رهبری حکیمانه امام راحل را در دوران جنگ زیر سوال ببرد و با اعتبارزدایی از توان دفاعی کشور، ایجاد نفرت نسبت به دفاع مقدس و جلوگیری از انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، در نبرد اراده ها ملت ایران را دچار یاس و ناامیدی کند.

فرمانده سپاه ناحیه رشت، شکست جریان تحریم را منوط به شکست جریان تحریف دانست و تاکید کرد: دشمن به دنبال بدبین کردن جامعه به ویژه جوانان نسبت به انقلاب و نظام است.

وی جهاد در راه خدا را مهمترین ویژگی دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: معنویت و استقامت و شجاعت و برادری و بی اعتنایی به دنیا و شهادت طلبی، حضور روحانین و نقش آفرینی زنان و... از ویژگی های بارز دفاع مقدس بود.

قاسمی به تلاش آمریکا و ایادی آن برای نابودی اسلام اشاره کرد و یادآور شد: دفاع مقدس نقشه های آمریکا علیه اسلام و انقلاب را خنثی کرد و امروز شاهد سرایت تفکر اسلامی و انقلابی و بسیجی به خارج از مرزهای ایران هستیم و جبهه مقاومت در مقابل استکبار ایستادگی می کند.

وی از برگزاری بیش از ۷۲۰ ویژه برمانه هفته دفاع مقدس در سپاه ناحیه مرکزی رشت خبر داد و اظهار کرد: نواختن زنگ مقاومت در مدارس رشت، تجدید میثاق با شهدا، نشست های سیاسی و بصیرتی، رزمایش طرح ثامن، مسابقات ورزشی، یادواره های شهدا، محفل انس با قرآن، افتتاح مسکن محرومین و توزیع بسته های معیشتی از جمله این برنامه هاست.

فرمانده سپه ناحیه رشت، از راه اندازی ایستگاه سلامت و برپایی میز خدمت در یکی از محلات آسیب پذیر رشت خبر داد و عنوان کرد: دیدار با خانواده های شهدای شهرستان رشت، رژه خودرویی، پیاده روی جاماندگان اربعین از رشت تا آستانه اشرفیه و تجلیل از سربازان نیز در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی