کرونا در چهارمحال و بختیاری 2 فوتی دیگر برجا گذاشت


کرونا در چهارمحال و بختیاری 2 فوتی دیگر برجا گذاشت

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از فوت 2 بیمار مبتلا به کرونا در24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: روند نزولی شیوع کرونا علاوه‌بر کاهش موارد سرپایی و بستری، بر کاهش مواردی فوتی نیز موثر واقع شده است.

مجید شیرانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روند نزولی کرونا پس از آنکه منجر به کاهش موارد سرپایی و بستری شد در این هفته بر کاهش موارد فوتی نیز اثرگذار بوده و در حالی که موارد فوتی در استان در اوج شیوع به بیش از ۱۰ نفر افزایش یافته بود اما طی روزهای اخیر به روزانه ۲ فوتی کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده به کف منحنی موج پنجم برسیم و پس از آن با تداوم روند واکسیناسیون از یک سو و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود در وضعیت باثبات کاهشی قرار گیریم.

شیرانی در ادامه از شناسایی ۲۸۰ بیمار جدید در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۶ نفر بستری شدند و ۲۴۴ نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا مراکز درمانی استان را ۴۰۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد حال عمومی ۵۱ بیمار وخیم گزارش شده است.

شیرانی با تاکید بر اینکه افرادی با سن بالای ۶۰ سال که هنوز اقدام به دریافت واکسن کرونا نکرده‌اند، هر چه سریع‌تر نسبت به انجام آن اقدام کنند، افزود: هنوز در بین گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال افرادی هستند که تاکنون یک دُز واکسن را نیز دریافت نکرده‌اند از همین رو توصیه می‌شود این افراد برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان نسبت به انجام این مهم اهتمام ورزند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۳۰ شهریور، ۲۱۳ هزار و ۷۳۱ مورد تست مولکولی تشخیص ویروس کرونا در استان گرفته شده که بر اساس آن ۷۶ هزار و ۲۰۶ مورد مبتلای به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

بر اساس جدیدترین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، بروجن، لردگان، بن، سامان، اردل و کیار در وضعیت قرمز (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق