واکسیناسیون 21.5 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری علیه کرونا کامل شد


واکسیناسیون 21.5 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری علیه کرونا کامل شد

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 21.5 درصد جمعیت بالای 18 سال استان هر 2 دُز و 53.6 درصد دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

سید راشد جزایری روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا افزود: زمانی می‌توان شیوع ویروس کرونا را به خوبی مدیریت کرد که درصد جمعیت واکسینه علیه این ویروس به بالای ۷۰ درصد برسد.

وی افزود: تاکنون ۷۰ درصد واکسن تزریق شده از نوع سینوفارم، ۲۰ درصد کووبرکت و ۱۰ درصد از نوع آسترازنکا است.

به گفته جزایری، روند واکسیناسیون علیه کرونا از ۲۰ شهریور شتاب بالایی به خود گرفته است و در حال حاضر گروه‌های هدف می‌توانند با مراجعه به یکی از ۱۵۰ مرکز و ۲۰ پایگاه تجمیعی کرونا نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود ۶۱۱ هزار و ۸۵۹ دُز واکسن به استان، خاطر نشان کرد: از این تعداد تاکنون ۵۱۷ هزار و ۴۴۴ دُز تزریق شده است.

جزایری ابراز امیدواری کرد تا ظرف یک ماه آینده واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۱۸ سل در استان کامل شود.

وی افزود: از روز یکشنبه هفته آینده نیز تزریق واکسن کرونا برای دانش‌آموزان امکانپذیر می‌شود.

جزایری با بیان اینکه از مجموع پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در استان ۲ پایگاه به صورت سه شیفته فعال است، تصریح کرد: پایگاه هلال‌احمر جنب کلینیک امام علی(ع) و مصلی شهرکرد به صورت سه شیفت به مراجعه‌کنندگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

زائران عتبات قبل و بعد از سفر باید آزمایش pcr بدهند

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه بر ضرورت انجام آزمایش pcr برای افرادی که قصد سفر به عتبات عالیات دارند، تاکید کرد و گفت: این آزمایش باید در آزمایشگاه خصوصی المهدی استان انجام گیرد و می‌توانند جواب آن را به ۲ فرمت زبان انگلیسی و ترجمه آن دریافت کنند.

جزایری افزود: در هنگام بازگشت نیز در مبادی ورودی باید آزمایش دهند و پس از آن نیز یک هفته قرنطینه شوند و بعد از آن برای اطمینان بیشتر یک بار دیگر آزمایش pcr بدهند.

به گزارش ایرنا، در این نشست مصوب شد تا برگزاری آیین سوگواری اربعین در دانشگاه شهرکرد با حضور ۱۰۰ نفر و آیین بازگشایی مدارس با حضور ۱۰۰ نفر و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج