49 عنوان کتاب در چهارمحال و بختیاری به چاپ رسید


49 عنوان کتاب در چهارمحال و بختیاری به چاپ رسید

شهرکرد - ایرنا - کارشناس مسوول امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 49 عنوان کتاب در حوزه‌های ادبیات، دین و معارف اسلامی و آسیب‌های اجتماعی در استان به چاپ رسیده است.

نورالله خیری‌نیک روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا به صدور مجوز انتشار برای ۸۵ عنوان کتاب در استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۴۹ عنوان با متوسط یک هزار شمارگان به مرحله چاپ رسیده است.

نورالله خیری‌نیک تصریح کرد: در سال گذشته ۸۵ عنوان کتاب در چهارمحال و بختیاری چاپ شد که در مقایسه با ۶ ماهه نخست امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد عناوین به چاپ رسیده در سال جاری با افزایشی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد مواجه شود.

وی با بیان اینکه تولید کتاب و تمایل به نویسندگی در استان روندی مطلوب و رو به افزایش را طی می‌کند، یادآور شد: گرانی کاغذ و مشکلات اقتصادی موجب شده است تا کتاب‌های جدید با شمارگان زیر یک هزار جلد به چاپ برسد.

کارشناس مسوول امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری همچنین به صدور مجوز تجدید چاپ برای ۲ عنوان کتاب نیز اشاره کرد و «اخلاق کسب‌وکار در اسلام» با محوریت اقتصاد مقاومتی، «قطره‌های جدا شده از دریا» درباره خاطرات اسرا و آزادگان و سه عنوان کتاب با موضوع آسیب‌های اجتماعی را از جمله آثار برتر به چاپ رسیده در سال جاری دانست.

خیری‌نیک در ادامه درباره استقبال عمومی از طرح فروش فصلی کتاب گفت: مردم استان در ۲ طرح بهارانه و تابستانه در مجموع ۲ میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال کتاب خریداری کردند که در مقایسه با دیگر استان‌ها رقم بسیار اندکی محسوب می‌شود.

وی بالا بودن نرخ کتاب و تمایل مخاطبان استانی به کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی را از دلایل استقبال کم مردم استان از طرح‌های فصلی کتاب دانست و افزود: با توجه به شرایط خرید کتاب در استان و تقاضای مخاطبان سعی خواهد شد در رایزنی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشی از عرضه کتاب در این طرح فرهنگی به کتاب‌ها آموزشی و کمک آموزشی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا، ۵۰ ناشر در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که بنا به گفته مسوولان فرهنگی به دلیل افزایش هزینه‌های چاپ، هم‌اکنون تنها نیمی از ناشران استان به فعالیت خود در زمینه چاپ و انتشار آثار ادامه می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)