ارزشها و آرمانهای دفاع مقدس به نسل‌های آینده منتقل شود


ارزشها و آرمانهای دفاع مقدس به نسل‌های آینده منتقل شود

شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با گرامی‌داشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس به جوانان و نسل‌های آینده کشور انتقال داده شود.

جعفر مردانی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه شهرکرد تاکید کرد: زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی امور فرهنگی باشد.

وی افزود: مشکلات موجود در کشور نباید زمینه‌ساز فراموش شدن رشادت‌ها، مجاهدت‌ها، جان‌فشانی‌ها و از خودگذشتگی شهداء، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های آنان شود.

مردانی به در پیش بودن ایام اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: نهضت عاشورا، درس اخلاق، ایثار، شهادت و فداکاری است و جامعه اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس توانستند در مسیر عاشورای حسینی گام بردارند.

وی هفته دفاع مقدس را سند افتخار ملت ایران دانست و یادآور شد: رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس با ایستادگی در برابر دشمن، توانستند استکبار جهانی را به زانو درآورند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال‌ و بختیاری نیز گفت: همزمان با چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس و گرامی‌داشت این هفته، یک‌هزار و ۱۰۰ برنامه در ۲۱ قالب شامل رونمایی از کتاب، همایش، یادواره شهدا، جشنواره، شب شعر، تولید نشریات و اثر هنری، تکریم خانواده شهداء، مسابقه‌های فرهنگی، تولید محتوا در فضای مجازی، کمک‌های مؤمنانه و نشست‌های بصیرتی اجرا در استان برگزار خواهد شد.

سرهنگ پاسدار منوچهر ذوالفقاری تاکید کرد: اجرای رژه موتوری، رونمایی از ۲۷ عنوان کتاب دفاع مقدس، برپایی شب خاطره‌گویی سرداران و فرماندهان چهارمحال و بختیاری، رونمایی از ادوات و تجهیزات جدید نظامی در محوطه موزه فرهنگی دفاع مقدس، برپایی مرحله استانی مسابقات فانوس و تئاتر سنگر، رونمایی از ماکت جدیدترین مقال‌های تدوین شده در دانشنامه دفاع مقدس استان و رونمایی از تئاتر صحنه دفاع همزمان با هفته دفاع مقدس در این استان برگزار می‌شود.

وی افزود: نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برپایی نشست‌های هم‌اندیشی با نویسندگان دفاع مقدس، رونمایی از نماهنگ میهن حماسه‌ساز، برپایی نمایشگاه‌های مجازی عکس و پوستر، تجلیل از نویسندگان و راویان دفاع مقدس، نشست‌های بصیرت‌افزایی در پایگاه‌های بسیج، فضاسازی شهری و روستایی متناسب با ایام ماه صفر، تولید محتوای فضای مجازی، دیدار با خانواده شهداء و معرفی شهدای زن چهارمحال و بختیاری در قالب کتاب صوتی از برنامه‌های دیگر هفته دفاع مقدس در استان به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، در آیین تجلیل و تکریم سراسری از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، از تعدادی پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به‌صورت نمادین و به‌نمایندگی از ۲۰ هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری و خانواده‌های شهدای شاخص استان در عرصه‌های مختلف قدردانی شد.

در این آیین از خانواده شهیدان سمیع، زاهدی، کیانی، اعتدال‌پور، مردانی، اسکندری و کریمی و همچنین از خانواده‌های شهدای مدافع حرم شامل شهیدان محمدحسن قاسمی، عزت‌الله سلیمانی، منصور عباسی، علی عسگری و علی طاهری به‌نمایندگی از سایر خانواده‌های شهدای چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

در این آیین همچنین از ۲۷ عنوان آثار فرهنگی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری شامل ۱۶ عنوان کتاب، ۹ عنوان کتاب صوتی و دو عنوان تاریخ شفاهی رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن