امروز به الگوها و رفتارهای دوران دفاع مقدس نیاز داریم


امروز به الگوها و رفتارهای دوران دفاع مقدس نیاز داریم

امام جمعه اسدآباد هفته دفاع مقدس را بهترین فرصت برای مرور هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: امروز نیاز به الگو، شعارها و رفتارهای دوران دفاع مقدس داریم ، چرا که امروز هم همان راه است.

به‌گزارش ایسنا،حجت الاسلام والمسلمین سید موسی حسینی‌مجد سه‌شنبه ۳۰ شهریور، در مراسم تجلیل و آیین نکوداشت از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت و دیدار خانواده معظم شهدا، مسئولین شهرستانی و پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت، اظهار کرد: رزمندگان اسلام پرچمداران شعار اربعین و دست پرورده زیارت عاشورا و مجالس اهل بیت بوده و جانانه برای انقلاب و مردم سوختند .

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس سرچشمه‌ای از برکات برای انقلاب ما بود، تصریح کرد: رزمندگان اسلام قهرمان مردم و سرباز ولایت مدار امام راحل و شاگردان یک مکتب بودند. آن روز نه بحث نان و نوا و نه بحث خودخواهی، جاه‌طلبی و ظواهر دنیوی و طلب جایگاه و قدرت نمایی‌ها بود.

وی گفت: امام راحل ۱۱ سال پرچمداری نظام را به دست داشتند و آن دوران دوران داعشی‌ها و فتنه‌ها نبود اما در این دوران که خلف صالح و جانشین به حق ایشان مقام معظم رهبری طی سی سال پرچم ولایت را به دست گرفته امتحانات سختی یکی پس از دیگری اتفاق افتاد که از همه این اتفاقات به یاری خدا سربلند بیرون آمدیم.

حسینی‌مجد با بیان اینکه تا زمانی که رفتارهای دوران دفاع مقدس ذکر با خدا و خدامحوری، توسل به خدا در وجود و ما انقلاب ماست آسیبی به انقلاب وارد نمی‌شود، گفت: باید همواره با وحدت و انسجام حضور در صحنه‌های گوناگون چون یادواره شهدا و مراسمات هفته بسیج ، حضور در مساجد ،حضور در مراسم‌های ماه محرم و صفر و نماز جمعه را گرم نگه داشته و حفظ و پاسداری کنیم.

وی با تأکید بر حفظ و پاسداری ارزش‌های دفاع مقدس و عمل به الگوها، بیان کرد: دشمن در تلاش است ارزش‌ها و دستاوردها را تحریف کنند که باید مراقب بوده و نویسندگان ،فیلم سازان،... باید با قلم و هنر خود اجازه خدشه‌دار شدن ارزش‌های دفاع مقدس را ندهند .

ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه

فرماندار اسدآباد هم با تأکید بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه ، خاطر نشان کرد: باید از فرصت هفته دفاع مقدس برای انتقال و ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت، ولایت‌پذیری و معنویت به نسل جوان و الگوگیری دیگر کشورهای آزادیخواه از ایران اسلامی به نحو احسن استفاده شود.

سعید کتابی با بیان اینکه اگر امروز کشور ایران اسلامی با رهبری داعیانه مقام معظم رهبری جزء قدرت‌های منطقه به شمار می‌رود همه از ره‌آوردهای دفاع مقدس است، افزود:رزمندگان دفاع مقدس ولایت‌پذیر بودند و رمز موفقیت آنان در هشت سال جنگ تحمیلی ولایت پذیری آنان بود.

وی دوران هشت سال دفاع مقدس را نقطه‌ای درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: بزرگداشت این هفته و این واقعه مهم یک امر ضروری انقلاب به حساب می‌آید که تداوم انقلاب را تضمین و به ما یادآوری می‌کند که چه بزرگانی را از دست داده‌ایم و به چه دست آوردهای عظیمی دست یافته‌ایم .

کتابی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و بزرگی‌هاست و به ما یادآوری می‌کند که ملت ایران در هیچ شرایطی در برابر سختیها سر فرو نیاوده‌اند و با قدرت در مقابل دشواری‌های راه عزت را انتخاب و ایستاده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه اسدآباد هم از برگزاری ۱۱۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح پایگاه های بسیج مقاومت این شهرستان خبر داد و گفت:دیدار با امام جمعه ،غبار روبی مزار شهدا،رزمایش کمک‌های مؤمنانه ،میزخدمت ، آبروی محله ،یادواره شهدا، اردوهای جهادی پزشکی، تجلیل از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس ،سرکشی از خانواده شهدا،روایت گری پیشکسوتان در سطح پایگاه‌های مقاومت،مسابقات ورزشی از جمله اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته مقدس در این شهرستان بوده که در حال اجراست.

امید علی الیاسی هفته دفاع مقدس را برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: دفاع مقدس دستاوردهای بسیاری برای ایران اسلامی داشت که از جمله این دستاورده الگوسازی برای جهان اسلام و جبهه مقاومت بود و همین امر موجب شد تا شهدایی چون شهید همدانی‌ها توانستند در مقابل خفاش‌های داعش ایستاده و آنان را به زباله دان تاریخ بسپارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو