آمار جمعیت واکسینه شده در نهاوند مطلوب نیست


آمار جمعیت واکسینه شده در نهاوند مطلوب نیست

فرماندار نهاوند گفت: ظرفیت تزریق واکسن در نهاوند 4500 دُز در روز است اما در حال حاضر آمار جمعیت واکسینه شده در این شهرستان مطلوب نیست.

به گزارش ایسنا، مراد ناصری سه‌شنبه ۳۰ شهریور در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان نهاوند، اظهار کرد: آمار جمعیت واکسینه شده در شهرستان نهاوند مطلوب نیست و نیاز است با استفاده از تمام ظرفیت مشارکت‌ها بیشتر و این آمار به حد مطلوب برسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت ترزیق چهارهزار و ۵۰۰ دُز واکسن در روز را داریم اما متأسفانه ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است و از آن استفاده نمی‌کنیم.

ناصری با بیان اینکه باید ظرفیت تزریق در شهرستان تکمیل شود، افزود: وقتی ظرفیت تزریق روزانه چهارهزار و ۵۰۰ دُز را داریم باید به این عدد برسیم وگرنه این ضعف ما و مدیران شهرستان را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی از ادارات شهرستان در واکسینه کردن جامعه آماری خود موفق نبوده‌اند، ادامه داد: جامعه هدف کمیته‌امداد و بهزیستی شهرستان که از آسیب‌پذیرترین و ضعیف‌ترین قشر جامعه هستند به حد مطلوب واکسینه نشده‌اند و این ادارات شهرستان حتی اگر شده باید از تیم سیار برای واکسینه کردن جامعه هدف خود که حدود ۹ هزارنفر هستند، استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه شلوغی مراکز ترزیق واکسن در برخی از بخش‌های شهرستان باعث شده که مردم برای تزریق واکسن مراجعه نکنند، تأکید کرد: همه مشکلات در بخش‌ها با تلاش بخشداران و کمک بهداشت و درمان باید حل شود و بخشداران باید پای کار بیایند زیرا کم‌کاری را اصلا نمی‌پذیریم.

فرماندار نهاوند خاطرنشان کرد: هر امکاناتی نیاز است باید در اختیار تزریق واکسیناسیون قرار داد و ساختمان سابق بخشداری مرکزی که مرکز تجمیع شماره یک واکسیناسیون نهاوند است باید شبانه‌روزی شود.

ناصری بیان کرد: همه دستگاه‌ها در جلسه بعدی باید گزارش بدهند که در این روز چه فعالیتی داشته‌اند و بهداشت و درمان و همه مدیران باید تلاش کنند که ظرفیت ترزیق واکسن در شهرستان به صددر صد برسد.

به گفته وی همه دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان مانند ورزش و جوانان، اداره صمت، ارشاد، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، کمیته‌امداد و بهزیستی باید همه جامعه هدف را واکسینه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش نگرانی ها در آمریکا و اروپا نسبت به پیشروی احتمالی نیروهای مسلح روسیه