برخورد با پزشکان دریافت کننده هزینه های غیر متعارف از بیماران در جنوب غرب خوزستان


برخورد با پزشکان دریافت کننده هزینه های غیر متعارف از بیماران در جنوب غرب خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: دریافت هرگونه هزینه غیرمتعارف از بیماران در منطقه جنوب غرب خوزستان ممنوع است و درصورت مشاهده علاوه بر برخورد با پزشک خاطی با ریاست آن مرکز نیز به طور جدی برخود می‌شود.

شکراله سلمان زاده؛ در جمع خبرنگاران با تاکید بر غیر متعارف و ممنوع بودن هرگونه دریافتی بیشتر از سقف تعرفه خدمات سلامت اظهار کرد: درصورت مشاهده ی دریافت زیر میزی توسط پزشک از بیمار، از سوی سازمان‌های ذی‌ربط بدون هیچ گونه اغماضی با او برخورد می‌شود.

وی افزود: به استناد کتاب تعرفه گذاری خدمات سلامت تخلف‌های این حوزه در پنج گروه تعریف شده که مهمترین آن‌ها شامل هرگونه دریافتی بالاتر از سقف تعرفه خدمات سلامت، دریافت هرگونه وجه بدون ارائه رسید رسمی، هرگونه دریافتی خارج از بیمارستان‌ها و مراکز جراحی های محدود بابت ارائه خدمات در این موسسات و هرگونه تبانی مالی میان موسسات و مراکز ارائه‌دهنده خدمات سلامت به ضرر گیرندگان خدمات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان درباره ی نحوه ی اطلاع از زیرمیزی و برخورد با پزشکان متخلف، تصریح کرد: مردم در این باره بهترین زبان گویای ما هستند، این افراد با مراجعه به ما میزان قرارداد با پزشک مورد نظر را اعلام می‌کنند که در صورت صحت امر با پزشک برخورد قانونی شده و در صورت تکرار، پروانه مطب آن پزشک یا مجوز مرکز درمانی مربوطه باطل می شود.

سلمان زاده؛ از تمامی شهروندان خواست تا برای طرح شکایت‌های خود از طریق تماس و یا مراجعه حضوری به اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی آبادان اقدام کنند و یا موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

به گفته ی وی؛ بر این اساس برای تخلف‌های اثبات شده پزشکان شاغل در بخش خصوصی و خیریه و عمومی غیردولتی نیز مجازات‌های مختلفی همچون عدم تمدید پروانه مطب از سوی نظام پزشکی یا لغو پروانه مسئول فنی مؤسسات درمانی در نظر گرفته شده است.

48

کد خبر 1557027

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر