کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بازگشایی شد


کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بازگشایی شد

بیرجند - ایرنا - کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با توجه به خروج این استان از وضعیت قرمز کرونا به روی علاقه‌مندان باز شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از امروز همه خدمات از جمله امانت و بازگشت کتاب، سالن مطالعه و برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان ارائه می‌شود.

محمود حاجی بیان کرد: سالن‌های مطالعه کتابخانه‌ها برای رعایت فاصله اجتماعی با ۴۰ درصد ظرفیت در مناطق زرد و ۳۰ درصد ظرفیت در مناطق نارنجی پذیرای اعضای کتابخانه‌ها خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ باب کتابخانه با زیربنای ۲۱ هزار و ۶۷۳ متر مربع در خراسان جنوبی وجود دارد افزود: کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی در استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ارائه خدمات خواهند پرداخت و استفاده از ماسک برای مراجعان الزامی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: ۸۲۶ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و تعداد اعضای کتابخانه‌ها در حال حاضر ۱۹ هزار نفر است که این تعداد از قبل از شیوع کرونا ۵۰ هزار عضو بود.

وی علت ریزش اعضا را شیوع کرونا و تعطیلی کتابخانه‌ها دانست و اظهار داشت: همزمان با پیک پنجم کرونا و تعطیلی کتابخانه‌های استان تعدادی از کتاب‌ها به صورت امانت در دست مردم باقی ماند که خواهش ما از اعضا این است کتاب‌ها را بازگردانند و جرایم دیرکرد منابع هم گرفته نمی‌شود.

براساس آخرین رنگ‌بندی از روز شنبه (۲۷ شهریور) در حال حاضر هیچ شهری از استان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) نیست و هفت شهرستان بیرجند، طبس، نهبندان، فردوس، قاینات، سربیشه و زیرکوه در وضعیت نارنجی (پرخطر)، سه شهرستان درمیان، سرایان و بشرویه در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان خوسف هم در وضعیت آبی (کم‌خطر) است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !