41 پیشکسوت دفاع مقدس در بیرجند تجلیل شدند


41 پیشکسوت دفاع مقدس در بیرجند تجلیل شدند

بیرجند - ایرنا - 41 پیشکسوت دفاع مقدس خراسان جنوبی روز سه‌شنبه همزمان با برگزاری آیین تکریم و تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت سراسر کشور با ارتباط تصویری رییس جمهوری در بیرجند تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا این آیین در مرکز استان با حضور استاندار خراسان جنوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن فرهنگسرای شهر بیرجند و همزمان در شهرستان‌های استان نیز برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این آیین که از شبکه استانی خاوران پخش شد، گفت: امروز همزمان با سراسر کشور در این مراسم ۴۱ پیشکسوت دفاع مقدس به نمایندگی از ۶ هزار رزمنده‌ای که تا پایان سال جاری تکریم می‌شوند، مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی افزود: دفاع مقدس الگوی کامل از اراده ملت برای ایستادگی و موفقیت است.

وی گفت: ارتش با کمک سپاه، بسیج و جهاد سازندگی که از عزت و غیرت دینی برخوردار بوده‌اند، معجزه قدرت را آفریدند و امروز مفتخریم چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس را که باعث عزت و شکوه جمهوری اسلامی شد، پاس بداریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: ما مصمم هستیم تا تاریخ دفاع مقدس را که زمینه صلابت و استقلال نسل‌های آینده است را حفظ و از انحراف و تحریف آن جلوگیری کنیم.

وی گفت: دفاع مقدس معجزه‌ای بود که عواید آن همواره نمایان است و برای حفظ فرهنگ قوی و غنی دفاع مقدس که در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌توان تاثیر آن را مشاهده کرد باید در کنار دستگاه‌های اجرایی، مردم نیز این فرهنگ عظیم را پشتیبانی کنند.

فلاحی دریافت و بومی‌سازی ابلاغیات و ارجاع آن به دستگاه‌ها، برگزاری جلسات ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها، پیش‌بینی ۲ هزار برنامه هفته دفاع مقدس که هزار و ۲۰۰ برنامه را سپاه پاسداران و مابقی برای سایر دستگاه‌ها مشخص شد را از مهمترین اقدامات هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

وی تهیه ۶۳ برنامه تلویزیونی و رادیویی، گفت و گو ‌با جامعه ایثارگری، نواختن زنگ مقاومت، بیان خاطرات پیشکسوتان از شبکه شاد، برپایی سوگواره شهدای دفاع مقدس، جشنواره‌های شعر، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و حضور در نماز جمعه را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در حفظ و نگهداری از فرهنگ دفاع مقدس برای ترویج ارزش‌ها شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مرکز استان به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها فعال شده است.

وی درباره روند احداث موزه دفاع مقدس در خراسان جنوبی اظهار داشت: موافقت‌نامه زمین به مساحت ۳۲ هکتار اخذ شده که ۱۸.۵ هکتار فضای سبز و پارک موزه است، ۱۰ هکتار ابنیه روباز با نمایش دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح و چهار هکتار هم برای ساخت و ساز تالار، آمفی تئاتر، مرکز اسناد و کتابخانه مدنظر قرار گرفته است.

فلاحی افزود: تاکنون ۲۴۰ هزار متر مکعب تسطیح شده و ۶ هزار متر مربع زیربنا در سه فاز مورد توجه قرار گرفته است که فاز اول ساخت امسال آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه تاکنون ۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته است گفت: از مجموع اعتبارات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت ملی دیده شده که از این مقدار یک میلیارد تومان را نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از اعتبار در اختیار نمایندگان اختصاص داده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان برای تکمیل موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی از منابع استانی و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم از اعتبارات داخلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مصوب شده که امیدواریم تخصیص کامل داشته باشد.

وی افزود: خراسان جنوبی میزبان ۱۴۷ شهید گمنام در ۵۸ نقطه است که ۳۵ یادمان شهدا تاکنون ساخته شده و ۱۶ یادمان در حال ساخت است.

فلاحی گفت: نشر سالانه ۶۰ عنوان کتاب به صورت فردی و گروهی سهمیه استان است که نیاز به اعتبارات سنگین دارد و جز با همکاری فرابخشی میسر نیست.

در ادامه این آیین با حضور استاندار خراسان جنوبی از نماهنگ قهرمان قصه، هشت عنوان کتاب مکتوب حوزه دفاع مقدس و پنج عنوان کتاب صوتی، اینفوگرافی شهدا و مجموعه شناسنامه شهدا برای اولین بار در خراسان جنوبی رونمایی شد.

آیین تکریم و تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت با سخنرانی آیت الله سید "ابراهیم رییسی" رییس جمهوری در تهران و ارتباط تصویری با ۳۱ استان کشور امروز (سه‌شنبه ۳۰ شهریور) در آستانه هفته دفاع مقدس برگزار شد.

برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال با شعار «ما مقتدریم» برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام