30 قرارداد واگذاری زمین در شهرک های صنعتی خراسان شمالی فسخ شد


30 قرارداد واگذاری زمین در شهرک های صنعتی خراسان شمالی فسخ شد

بجنورد- ایرنا- مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: 30 قرارداد واگذاری زمین در شهرک های صنعتی که فعالیتی در آنها انجام نشده بود فسخ شد.

سیاوش وحدت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۱۳۰ قرارداد که فعالیتی برای اجرای آنها انجام نشده بود برای فسخ در هیات داوری مطرح شد که از این تعداد ۹۸ قرار داد بررسی شد.

وی افزود: هیات داوری به ۶۸ قرارداد اعطای مهلت کرد تا برای راه اندازی آنها اقدام شود و ۳۰ قرار داد نیز فسخ شده که در مرحله ابلاغ خلع ید از طریق دادگستری است.

وی گفت: از ۱۳۰ قرارداد مطرح شده برای فسخ ۹۸ قرارداد تعیین تکلیف شده است و به وضعیت باقیمانده قراردادهای نیز در آبانماه امسال رسیدگی و این قراردادها تعیین تکلیف می‌شود.

این درحالی است که پیشتر عضو هیات مدیره شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفته بود: ۷۱ قرارداد اراضی راکد در این شهرک‌ها رسیدگی و تعیین تکلیف شد و بر این اساس اراضی بدون پیشرفت فیزیکی به دولت برگردانده می‌شود.

خراسان شمالی ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد و از مجموع ۲۸۶ واحد صنعتی و تولیدی موجود در شهرکها و نواحی صنعتی این استان، ۲۴۰ واحد فعال و حدود ۴۶ واحد غیرفعال است.

۳۰درصد از واحد های به بهره برداری رسیده در شهرک های صنعتی خراسان شمالی در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی، ۲۴درصد شیمیایی، ۱۶.۴ درصد فلزی، ۱۲.۸ درصد کانی غیر فلزی و ۷.۵درصد سلولزی، ۵.۳درصد برق و الکترونیک، ۲درصد نساجی و ۲درصد نیز خدماتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان