اختصاص 6 میلیارد ریال برای طرح کاروان مهر با نشاط در خراسان شمالی


اختصاص 6 میلیارد ریال برای طرح کاروان مهر با نشاط در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال برای اجرای طرح کاروان مهر با نشاط که ویژه روستاهای کم برخوردار استان است 6 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مهدی خطیب زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح چهارمین سال است که در استان اجرا می‌شود گفت: تهیه تجهیزات ورزشی برای مدارس کم برخوردار شهری و روستایی در اولویت اجرای این طرح است.

وی افزود: از این میزان در مجموع ۲ میلیارد ریال تجهیزات فنی حرفه ای و کارو دانش و سه میلیارد ریال تجهیز کلاسی، اداری و خوابگاهی برای آموزش استان بوده است.

وی گفت: همچنین یک میلیارد ریال تجهیزات متفرقه ورزشی و خوابگاهی بوده است.

سرانه فضای ورزشی مدارس خراسان شمالی ۴۴ سانتیمتر است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:سرانه فضای ورزشی مدارس استان ۴۴ سانتیمتر است که از این میزان ۲۴ سانتیمتر فضای ورزشی روباز و ۲۰ سانتیمتر فضای پوشیده است.

خطیب زاده اظهار داشت: این استان از لحاظ سرانه فضای ورزشی روباز در رتبه هفتم کشوری و فضای سرپوشیده در رده ۱۵ هستیم.

وی افزود: ۶۰ فضای ورزشی در آموزش و پرورش استان وجود دارد که کلاس درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی فوق برنامه در این اماکن انجام می شود.

وی با بیان اینکه توجه به بهسازی زمین های ورزشی که در حیاط مدارس وجود دارند کمک زیادی به کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی مدارس می کند، گفت: در این خصوص هم حدود ۱۵ درصد زمین های ورزشی مدارس نیاز به بهسازی دارند.

سال تحصیلی گذشته ۱۸۰هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کردند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا