فرماندار گناباد: ترویج ارزشهای دفاع مقدس نیازمند اهتمام عمومی است


فرماندار گناباد: ترویج ارزشهای دفاع مقدس نیازمند اهتمام عمومی است

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: ترویج فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان نیازمند عزم و اهتمام عمومی است و در این ارتباط باید از حداکثر ظرفیتهای موجود بهره گرفت.

حامد قربانی روز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران گناباد افزود: باید ضمن حفظ ارزشهای این دوران، فرهنگ شهادت طلبی را به نسل های مختلف و آیندگان منتقل کنیم.

وی ادامه داد: در طول سال نیز باید با بهره گیری از ظرفیتهای مختلف رشادتها و جانفشانی های شهدا و ایثارگران را در دفاع از تمامیت ارضی کشور طی هشت سال دفاع مقدس برای مردم و نسل نوجوان و جوان تبیین کرد.

فرماندار گناباد گفت: مردم ایران، بسیجیان و نیروهای مسلح با فداکاری و رشادتهای بسیار در عرصه دفاع از سرحدات کشور نشان دادند که تنها قدرت ایمان و ولایت پذیری موجب می شود در مقابل هجمه های دشمنان حرفی برای گفتن داشت و عزت و افتخار برای کشور به ارمغان آورد.

وی با اشاره به انواع تهدیدات و توطئه های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی افزود: ما طی ۴۲ سال گذشته در حالت جنگ با دشمنان به سر می بریم اگر در دوران دفاع مقدس با توپ و تانک به مردم حمله می‌کردند اکنون سخت ترین تحریمهای بین المللی را بر ملت ما تحمیل کرده‌اند ولی با استمرار استقامت مردم و منویات حکیمانه ولی فقیه همه ترفندهای دشمن نقش بر آب شده است.

قربانی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی امروز به یک قدرت در همه عرصه ها تبدیل شده و این موجب فخر و مباهات همه ما در سطوح ملی و بین المللی است.

در این مراسم از تعدادی از ایثارگران گناباد تجلیل شد.

طی هفته دفاع مقدس ۱۴۰ عنوان برنامه از جمله همایش تجلیل از رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، تجدید میثاق بسیجیان و ایثارگران و نیروهای مسلح با ائمه جمعه، رژه موتوری و خودرویی، پیاده روی جانبازان به گلزار شهدا و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، کوهنوردی خانوادگی، تجلیل از بازاریان شاخص و پیاده روی جاماندگان اربعین به شهر کاخک در شهرستان گناباد برگزار می شود.

شهرستان گناباد در جنوب استان خراسان رضوی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن از جمله دوران دفاع مقدس نقش مهم و محوری داشته و ۲۰ درصد از جمعیت این شهرستان در جبهه های نبرد حق علیه باطل و عملیات مختلف آن حضور داشتند و بر اساس آمار حدود هفت هزار نفر از رزمندگان گنابادی در این دوران به وظیفه دینی و انقلابی خود در دفاع از سرحدات میهن اسلامی عمل کردند که نتیجه آن تقدیم ۳۲۲ شهید، ۲۶ آزاده و یک هزار و ۲۵۰ جانباز است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا