حل اختلاف گازی بین ایران و ترکمنستان سرآغاز فصل جدیدی است


حل اختلاف گازی بین ایران و ترکمنستان سرآغاز فصل جدیدی است

نماینده مردم حوزه انتخابیه غرب گلستان گفت : حل اختلاف گازی بین ایران و ترکمنستان سرآغاز فصل جدیدی در ارتباطات 2 کشور دوست است و ثمرات زیادی برای آنها به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عبدالجلال ایری اظهار کرد : با توجه به وجود زیر ساخت های لازم در گلستان به ویژه در منطقه قلعه جیق گمیشان، امکان واردات بیشتر گاز از ترکمنستان وجود دارد و کشور همسایه نیز از این فرصت استفاده خواهد کرد.

وی تاکید کرد : واردات گاز ترکمنستان به ایران علاوه بر جبران کمبودهای احتمالی منابع گازی در استان در بخش خانگی در فصول سرد سال ؛ برخی تنگناها در حوزه تامین گاز و سوخت پاک و ارزان برای صنایع استان را هم برطرف می سازد.

به گفته ایری با حل این اختلاف نظر دیرینه شاهد بهبود ارتباطات و افزایش تبادلات این ۲ کشور همسایه خواهیم بود.

وی گفت : وجود ظرفیت های مختلف در گلستان مانند تولیدات گسترده زراعی و دامی و کریدورهای ریلی زمینی و هوایی برای ارتباط با ترکمنستان، این کشور را به یکی از بازارهای قابل اتکا برای ایران تبدیل می کند.

ایری ادامه داد : به یقین رفع کامل دغدغه های گازی ۲ کشور با توجه به اراده رییس جمهور آنها به زودی نهایی می شود و این امر در کم اثر کردن تحریم های آمریکا نقش بسزایی دارد.

ایری گفت : آینده نوید بخشی در انتظار تبادلات کشور ایران و ترکمستان است و باید از هم اکنون راهکارهای اجرایی تقویت تبادلات تجاری ترسیم شود و از از حوزه شعار وارد میدان رقابت و بازار شویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی