امام جمعه یاسوج: پاسداشت رشادتهای دوران دفاع مقدس وظیفه همگان است 


امام جمعه یاسوج: پاسداشت رشادتهای دوران دفاع مقدس وظیفه همگان است 

یاسوج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: پاسداشت رشادت های مثال زدنی شهدا و رزمندگان کشور و این استان در دوران دفاع مقدس وظیفه همگان است. 

به گزارش ایرنا، آیت الله سید نصیر حسینی روز سه شنبه در همایش نکوداشت چهار هزار رزمنده پیشکسوت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: گرامیداشت هر چه مطلوبتر دفاع مقدس ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده و نباید هیچگاه یاد و خاطره شهدا و رزمندگان آن دوران فراموش شود.

وی افزود: دفاع مقدس علاوه بر آنکه از توطئه های شوم دشمنان علیه کشور است دوران پرافتخاری برای ایران اسلامی نیز محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی موجب آزادی مردم ایران، دین مبین اسلام و ملت های مظلوم جهان شد.

آیت الله حسینی عنوان کرد: امروزه نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به یاری ملت های ستمدیده جهان می ‌شتابد و از آنان حمایت می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: روحیه انقلابی ضامن اصلی حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

احد جمالی اظهار داشت: استکبار جهانی هنوز برای دشمنی با ملت ایران برنامه دارد اما نقشه‌ های شوم آنها یکی پس از دیگری خنثی می شود.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمامی معادلات ۲ ابرقدرت شرق و غرب را تحت تأثیر قرار داد و به همین دلیل نیز توطئه‌ های شوم علیه این کشور به سرکردگی آمریکای جنایتکار آغاز شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ملت ایران برای حفظ نظام و انقلاب تاکنون بهای زیادی داده اند.

جمالی عنوان کرد: رشادت های مثال زدنی شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس موجب تداوم نظام و انقلاب شد.

وی ابراز داشت: امروزه انقلاب اسلامی امروزه در دوران بالندگی و فرهیختگی قرار دارد و مستضعفان جهان را به آزادیخواهی و رهایی از ظلم و ستم هدایت کرد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سال هاست که توطئه ‌های شوم آمریکا در منطقه خاورمیانه شکست می خورد و این به برکت دوران دفاع مقدس است.

سردار حمید خرمدل اظهار داشت: امنیت، آرامش، عزت و عظمت امروز ایران اسلامی مرهون حماسه ‌آفرینی‌ های تحسین برانگیز شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس بیمه شد و ملت ایران نیز آموختند که باید مستقل بوده و به توانمندی ها و ظرفیت های خود متکی باشند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس علاوه بر شناخت کشورهای دوست و دشمن خود ۲ ابرقدرت شرق و غرب را نیز به ذلت کشاندند.

سردار خرمدل عنوان کرد: امروز آمریکای جنایتکار دچار اضمحلال شده و به ‌زودی نیز همچون شوروی به زباله ‌دان تاریخ می ‌پیوندد.

وی ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران هم اینک در اوج عزت و اقتدار بوده و در حوزه‌ های مختلف به‌ ویژه تجهیزات نظامی پیشرفت های چشمگیری داشته است.

سردار خرمدل گفت: امروزه جریان مقاومت در سراسر منطقه خاورمیانه با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران در حال شکل دادن پایه‌ های تمدن نوین اسلامی است.

هفت عنوان کتاب دفاع مقدس در این همایش رونمایی شد که شامل «این چهل و یک مرد»، «ویر»، «امامزادگان عشق»، «رقابت بر سر نفوذ در خاورمیانه» و سه کتاب اسنادی است.

این کتاب ها در قالب‌ خاطره، نمایشنامه، پژوهش و اسناد دفاع مقدس تهیه و تدوین و در سال ۱۴۰۰ با حمایت اداره ‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد چاپ شده است.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و بیش از ۹ هزار جانباز تقدیم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس