پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران تجلیل شدند


پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران تجلیل شدند

ساری- ایرنا- آئین تجلیل از 14 نفر از رزمندگان پیشکسوت مازندران به نمایندگی از 55 هزار رزمنده استان امروز سه‌شنبه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس به صورت ارتباط تصویری با رئیس جمهوری در ساری برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، طبق برنامه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران سهم امسال تجلیل و تکریم از پیشکسوتان رزمنده از بین تجلیل از یک میلیون پیشکسوت کشور ،۵۵ هزار نفر است که در این مراسم به صورت نمادین ۱۴ نفر ازجانبازان و رزمندگان نیروهای ارتش، سپاه، بسیج، و حفاظت و اطلاعات استان با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در مازندران قدردانی شدند.

از آن جایی که امسال همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح برگزار نمی شود ، مهم ترین برنامه هفته تجلیل از ۵۵ هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در مازندران است که در هر شهرستان با حضور فرماندار ،امام جمعه و فرماندهان نیروهای مسلح برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم برلزوم ضرورت نگارش و ثبت خاطرات رزمندگان، آزادگان و جانبازان تاکید کرد کرد و گفت: باید آثار دفاع مقدس ماندگار بماند و آیندگان با روایتگری‌های درست و مکتوب و مستند مواجه باشند و مستندسازی و به کارگیری هنر در این بخش هم جای خاص خودش را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی افزود : همه ارزش‌ها و حماسه‌ها برگرفته از حماسه بزرگ اربعین حسینی است و دفاع مقدس امروز با دو خطر مواجه است و مزدوران با تحریف واقعیت‌ها، تاریخ دفاع مقدس را دگرگون نشان می‌دهند و جور دیگر بازگو می‌کنند که باعث می‌شود نسل‌های آینده ما را ظالم و متجاوز و طرف مقابل را مظلوم فرض می‌کند و جلاد و شهید را به جای یکدیگر می‌گذارند و باید مواظب این گونه تحریف از دفاع مقدس باشیم.
وی دفاع مقدس را عقلانی‌ترین حرکات ملت ایران در ایستادگی و وحدت توصیف کرد و افزود : درباره دفاع مقدس کوتاهی کردیم، کارهای خوب و با ارزشی انجام گرفته اما کم است؛ چراکه تحریف در کمین است و دست تحریف این بخش پر درخشش تاریخ ما را ممکن است، مخدوش کند.
امام جمعه شهرستان ساری گفت: بهترین تجلیل‌ها و تکریم‌ها احترام به رزمندگان است چرا که عظمت و ایثار و اجرشان بسیار والا است و ما افتخار می‌کنیم که از این اسوه‌ها تجلیل می‌کنیم.
محمدی لائینی تهدید و خطر دوم را طلبکاری معاندان و مخالفان عنوان کرد و گفت : برخی افراد نه تنها در جنگ تحمیلی کمک نکردند و در سایه امنیت رزمندگان نشستند و از میوه این درخت استفاده کردند ، بلکه امروز به جای اینکه پاسخگو باشند از ما مطالبه‌گری می‌کنند.
وی افزود: به فرموده امام راحل، انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و آغوش انقلاب برای کسانی که قصد خدمت دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنها و باید این مساله را جدی بگیریم و به کسانی که چنین تفکری دارند ،نباید میدان داد و از نفوذ چنین تفکری باید بشدت جلوگیری کرد.
امام جمعه ساری با اظهار این که پیروزی‌ها و موفقیت‌ها مرهون تفکر انقلابی است ، گفت : عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات مرهون تفکر لیبرالی و غربزدگی و شرق زدگی است.
نماینده ولی فقیه در مازندران بیان داشت: باید به جامعه بزرگ رزمندگان، ایثارگران و جانبازان توجه کرد و رفع مشکلات خانواده ایثارگران را در اولویت قرار بدهیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز در این آئین گفت که به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس و مقاومت برنامه‌های متنوعی در ستاد، کمیته‌های استانی و ستادهای شهرستانی پیش‌بینی شده است.

سردار عبدالله ملکی با عنوان اینکه بیشتر برنامه‌ها با محوریت فرماندهی سپاه نواحی و با توجه به همزمانی با اربعین حسینی، اربعینی برگزار می‌شود، افزود : همزمان با این مراسم، در شهرستان‌ها نیز مراسم تکریم از پیشکسوتان برگزار شد.

سردار ملکی با بیان اینکه برگزاری آئین تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سطح کشور و در استان مازندران از ۵۵ هزار پیشکسوت امروز برگزار شد، گفت : تجلیل از پیشکسوتان قدردانی از رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است و در طول هفته دفاع مقدس از این اسطوره‌های ایثار تکریم بعمل می‌آید.

وی افزود : پیشکسوتان جهاد و شهادت در همه صحنه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی حاضر و آماده هستند ولی بدانید آنان نیز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و نباید فراموش شوند و باید مورد تکریم قرار بگیرند.

ملکی از افتتاح نمایشگاه " ما مقتدریم" طی هفته دفاع مقدس مازندران در ساری خبر داد و گفت: این مراسم ساعت ۱۰ صبح فردا چهارشنبه سی و یکم شهریور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در ساری برگزار می‌شود.

طبق برنامه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پنج هزار ۶۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در استان برگزار می شود که بیشتر برنامه‌های این هفته به خاطر شرایط کرونایی به صورت مجازی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان