170 تبعه خارجی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران پذیرش شدند


170 تبعه خارجی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران پذیرش شدند

ساری- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که 170 تبعه خارجی مبتلا به کرونا ویروس از اول اسفند 98 تاکنون در بیمارستان‌های استان مازندران پذیرش، مداوا و ترخیص شدند.

دکتر تورج اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه، از زمان همه‌گیری کرونا ویروس تاکنون، ۱۵۵ تبعه افغانستانی، پنج تبعه عراقی، ۲ تبعه پاکستانی و هشت تبعه از دیگر کشورها به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های مازندران نمونه گیری، بستری، درمان و ترخیص شدند، افزود: همچنین از اول تیر ۱۴۰۰ تاکنون ۵۰ تبعه افغانستانی، ۲ تبعه عراقی، یک تبعه پاکستانی و سه تبعه از دیگر کشورها به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ یا انجام نمونه‌گیری کرونا به بیمارستان های مازندران مراجعه کردند.

وی ادامه داد: از اول تیر ۱۴۰۰ تاکنون ۴۳ هزار و ۱۱۷ نفر برای انجام نمونه گیری و یا درمان بیماری کرونا به بیمارستان‌های مازندران مراجعه کردند که از این تعداد ۳۴۹ نفر غیر بومی بودند.

اسدی گفت : براساس آمار، کمتر از یک درصد از مراجعه کنندگان مبتلا به کرونا از اول تیر تا ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ به بیمارستان‌های مازندران غیربومی بودند.

این مسئول با اعلام این که از اول اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۱۰۴ هزار و ۱۹ نفر به دلیل ابتلا یا انجام نمونه گیری کرونا به بیمارستان‌های مازندران مراجعه کردند، خاطر نشان کرد: از این تعداد مراجعه کننده، یک‌هزارو ۴۹۲ نفر غیربومی بودند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : در مجموع از زمان همه‌گیری شیوع کرونا ویروس تاکنون ۱.۴۱ درصد از مجموع بستری و مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های مازندران به دلیل شیوع کرونا ویروس غیربومی هستند.

بیماری کووید ۱۹ از تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ با شناسایی ۲ بیمار در بابل به مازندران رسید. این استان تاکنون پنج موج شیوع این بیماری را پشت سرگذاشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق