بستر لازم برای تسریع در تزریق دُز دوم واکسن فرهنگیان زنجانی فراهم شود


بستر لازم برای تسریع در تزریق دُز دوم واکسن فرهنگیان زنجانی فراهم شود

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: طبق آمار ارائه شده، میزان واکسیناسیون دُز دوم کرونای فرهنگیان مطلوب نیست، بر همین اساس در تمامی شهرستان ها با برگزاری جلسات چهار جانبه بین بخشی بسترسازی برای تسهیل دسترسی به واکسن و انجام این مهم مورد توجه قرار گیرد.

خدابخش مرادی نافچی روز سه شنبه در قرارگاه عملیاتی کرونا با اشاره به واکسیناسیون ۹۰ درصدی دُز اول فرهنگیان زنجانی افزود: تلاش دولت و ستاد ملی و استانی کرونا این است که امر واکسیناسیون سرعت بیشتر داشته باشد تا شرایط عادی تری برای فعالیت های مختلف به ویژه آموزش فراهم شود.

وی با بیان اینکه با تدبیر و تمهیدات اتخاذ شده بخشی از جمعیت واجد شرایط در برابر کرونا واکسینه شده اند، اضافه کرد: تمامی کارها در این راستا باید باشد که واکسیناسیون استان عملیاتی و اجرایی‌تر انجام گیرد و در این میان آنچه در ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس مطرح شد باید مورد توجه جدی دست اندر کاران این بخش باشد.

این مسوول ادامه داد: اقدام اول برنامه ریزی لازم و جدی برای تکمیل واکسیناسیون فرهنگیان و کادر اداری آموزش و پرورش است و دیگری تلاش برای اقناع سازی، اطلاع رسانی، برای خانواده های دانش آموزان و دانشجویانی که می خواهند فصل جدید آموزش را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه تصممیات اتخاذ شده برای بازگشایی مدارس منوط به همراهی خانواده ها است در غیر اینصورت با شکست مواجه می شود، اظهار داشت: فرمانداران، روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق، با همکاری مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تمهیدات واکسیناسیون فرهنگیان را فراهم کنند.

مرادی خاطرنشان کرد: فرمتی از سوی آموزش و پرورش با هدف پیگیری و رصد روزانه واکسیناسیون مرحله دوم فرهنگیان تهیه شود چراکه در واقع اقدام مداخله ای با اطلاع رسانی های بیشتر می تواند به تحقق این مهم کمک فراوانی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: واکسیناسیون فرهنگیان اهمیت بسیاری دارد تا در بازگشایی مدارس از آبان امسال مشکلی به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام ستاد کرونا، مدارس سراسر کشور روز سوم مهر بازگشایی می شوند، گفت: بر این مبنا در هیچ کدام از مصوبات اعلامی، حضور دانش آموزان اجباری نیست، در جلسه کرونای استان نیز مطرح شد که مسوولان آموزش و پرورش طبق مکاتبات انجام گرفته به موضوع بازگشایی مدارس استان نیز توجه جدی داشته باشند.

مرادی خاطرنشان کرد: در این راستا شورای آموزش و پرورش شهرستان ها، تمامی تمهیدات لازم را به لحاظ فضاسازی محیطی، پروتکل های بهداشتی و ضد عفونی محیط و تامین آن مورد توجه قرار دهند که این مهم در مراکز دانشکاهی لحاظ و تاکید شده است که در مجموع بنای کار سلامت مردم به ویژه گروه‌های هدف قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!