5 سایت مخابرات دریایی در سواحل مکران 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند


5 سایت مخابرات دریایی در سواحل مکران 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند

چابهار- ایرنا- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پنج سایت مخابرات دریایی در بنادر گواتر، بریس، چابهار، گوردیم و زرآباد محدوده سواحل مکران 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا قبل از پایان سالجاری افتتاح و بهره‌برداری می‌شوند.

سید حسن ابراهیمی روز سه شنبه در گفت وگوبا خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پروژه مهم زیربنایی با هدف ارتقای ایمنی و دریانوردی در طول سواحل مکران در حال اجراست، که با پوشش رادیویی VHF در آبهای ساحلی مکران، ملوانان و جوامع محلی می توانند با خاطری آسوده دل به دریا بزنند.

وی بیان کرد: در راستای ارتقاء ایمنی دریانوردان و صیادان و عمل به تعهدات بین المللی از جمله کنوانسیون های نجات جان انسانها SOLAS و جستجو و نجات دریایی SAR، پروژه پوشش کامل رادیو سواحل استان در سال جاری توسط این اداره کل بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه پروژه کامل پوشش رادیو منطقه A۱ دریایی در امتداد آبهای سواحل ۵۴۱ کیلومتری استان با ایجاد پوشش رادیویی VHF، ارتباط پایدار و سریع دریانوردان و صیادان محدوده مذکور با مراکز اضطرار دریایی MRCC بندر چابهار ایجاد کرده و با دریافت و ارسال بموقع اطلاعیه ها و اخطارهای دریایی، امکان اعزام سریعتر تیم های امداد دریایی و واکنش موثر در مواقع اضطرار و عملیات های جستجو و نجات دریایی را فراهم می سازد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اشتغال و تجارت در ۵۴۱ کیلومتر سواحل سیستان و بلوچستان (چابهار، دشتیاری، زرآباد و کنارک) رونق خوبی دارد و توجه بیشتر به زیرساختهای مختلف این مناطق ساحلی می تواند موجب توسعه پایدار و کمک به جوامع محلی شود.

ابراهیمی ادامه داد: سواحل سیستان و بلوچستان که به سواحل مکران شهرت دارد و به دلیل اهمیت آن رهبر معظم انقلاب نیز بر آبادسازی و توسعه مناطق ساحلی این محدوده در بخش های مختلف تاکید فرموده اند، از منطقه پسابندر و گواتر آغاز می شود و تا زرآباد در انتهای حوزه ساحلی این استان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در محدوده ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان ۹ بندر ماهیگیری شامل «تیس، شهرکنارک، رمین، کلات زرآباد، پزم، ۷ تیر چابهار، بریس، تنگ و پسابندر» و ۲ جایگاه تخلیه صید جٌد و گواتر فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه وجود سواحل در دنیا به جذب میلیون ها گردشگر منجر شده است و علاوه بر رونق صید و صیادی و توسعه ترانزیت کالا و تجارت نقش مهمی در جذب توریست دارد، خاطرنشان کرد: چنانچه مسوولان بتوانند قوانین را برای جذب گردشگر آسانتر و بروکراسی اداری را کمتر کنند می توان انتظار داشت رونق گردشگری، تجارت و شیلات از وضع موجود بیش از پیش بهتر شود.

وی گفت: وجود سواحل در هر کشوری موجب اشتغال، آبادانی و توسعه پایدار می شود و باید برای هر متر ساحل استان برنامه ریزی و طرح هایی اجرا کرد که نفع آن برای مردم بومی و کشور ایران اسلامی مشهود باشد.

وی ادامه داد: ایجاد ۲ بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری در چابهار توانسته موجب رونق اقتصادی، ترانزیتی و اشتغال شود.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر شهید بهشتی با ظرفیت هشت و نیم میلیون تن علاوه بر توسعه اقتصادی استان محروم سیستان و بلوچستان نقش مهمی در ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه و افغانستان دارد.

5 سایت مخابرات دریایی در سواحل مکران 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!