کرملین: مخالفت ترکیه با انتخابات در کریمه را نمی‌پذیریم


کرملین: مخالفت ترکیه با انتخابات در کریمه را نمی‌پذیریم

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به اظهارات وزارت خارجه ترکیه درباره انتخابات در شبه‌جزیره کریمه، گفت از نظر روسیه مخالفت آنکارا با این انتخابات، غیرقابل قبول است.

کرملین: مخالفت ترکیه با انتخابات در کریمه را نمی‌پذیریم

به گزارش راهبرد معاصر اظهارات وزارت خارجه ترکیه در مخالفت با برگزاری انتخابات در شبه‌جزیره «کریمه» و نتایج آن، با واکنش تند کاخ کرملین همراه شد.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت کرملین اظهارات ترکیه درباره نامشروع بودن انتخابات در کریمه را نمی‌پذیرد و آشکارا در این مورد با همکاران ترک صحبت می‌کند.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «مسئله کریمه موضوعی است که موضع‌گیری‌های ما اختلاف بسیاری دارد. از موضع ترکیه در قبال کریمه متأسف هستیم اما امیدواریم که با گذشت زمان، آنکارا آن موضع را تغییر داده و به وضعیت واقعی امور احترام بگذارد».

سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به این سوال که اگر ترکیه حدود خود را نشناسد بازهم برای روسیه کشوری دوست خواهد بود یا نه، گفت: «ترکیه مطمئناً شریک ما است و وجود موضوعات قابل ملاحظه‌ای که درمورد آنها اختلاف نظر وجود دارد نباید مانعی برای توسعه کل گستره روابط دوجانبه و تعامل ما در تعدادی از مسائل منطقه‌ای باشد».

بر اساس این گزارش، پسکوف تصریح کرد: «این تعامل باید ادامه یابد. در مورد نقاط اختلاف نظر، ما با طرف ترکیه‌ای در این موارد همکاری می‌کنیم و موضع خود را توضیح می‌دهیم و امیدواریم که دیر یا زود بتوانیم مواضع خود را به هم نزدیک کنیم».

به نوشته ریانووستی وی با تاکید بر اینکه روسیه به هیچ وجه نمی‌تواند موضع خود را در قبال کریمه تغییر دهد، اضافه کرد: «به طور کلی، کریمه وضعیتی است که از حوصله هرگونه بحث احتمالی خارج است ... و ما بیشتر به شنوندگان خود کمک خواهیم کرد تا اصل آنچه را که مردم کریمه انتخاب کردند، درک نمایند».

وزارت خارجه ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که انتخابات دومای دولتی در کریمه هیچ قدرت و اختیارات قانونی برای آنکارا ندارد، زیرا این کشور الحاق شبه جزیره به فدراسیون روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد.

طبق نتایج اعلام شده پس از پردازش ۱۰۰ درصدی آرای انتخابات دومای روسیه که در شبه‌جزیره کریمه نیز برگزار شد، حزب حاکم «روسیه متحد» با کسب اکثریت آرا، بیش از دو سوم کرسی‌ها را از آن خود کرده که این مسئله به مذاق کشورهای غربی و مخالفان غربگرای مسکو خوش نیامد./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر