وزیر بهداشت ایران: بیش از 50 درصد مردم واکسینه شدند


وزیر بهداشت ایران: بیش از 50  درصد مردم واکسینه شدند

وزیر بهداشت ایران بیان داشت: اقداماتی مانند عدم تردد شبانه، مسافرت نرفتن، عدم خروج ماشین ها و... نمی تواند به صورت دائم ادامه داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی در جلسه کمیته کشوری علمی کووید۱۹، بیان داشت: ما باید مرتبا اقدامات‌مان را به‌روز کنیم. به عنوان مثال باید تغییراتی در زمینه قرنطینه و لاک‌داونی که در کشور اعمال می‌شود، ایجاد کنیم و این موضوع نمی‌تواند تا آخر به همین صورت باشد. اقداماتی مانند عدم تردد شبانه، مسافرت نرفتن، عدم خروج ماشین‌ها و... نمی‌تواند همیشه ادامه داشته باشد و با توجه به وضعیت موجود برایش فکری کرده و تغییر دهیم. نه اینکه یک چیزی را به عنوان دستورالعمل قرار داده و روی آن بایستیم.

وی با بیان اینکه تا امروز بیش از ۵۰ درصد مردم را واکسینه کردیم، خاطرنشان کرد: در حوزه واکسیناسیون به حدود ۴۵ میلیون رسیده‌ایم و دیگر وضعیت دارد فرق می‌کند و تا دو سه هفته دیگر شاید به ۷۰ درصد هم برسیم. بنابراین دیگر لازم نیست که دستورالعمل‌هایی که قبلا داشتیم را اجرا کنیم، بلکه باید آن‌ها را به‌روز کنیم. مثلا لاک‌داون هوشمند را ایجاد کنیم و مطالب را به‌روز بتوانیم انجام دهیم.

عین اللهی افزود: در دستورالعمل‌های درمانی هم همینطور است. زمانیکه خودم به کرونا مبتلا شدم، انواع و اقسام داروها اعم از کلروکین و... و. را روی من امتحان کردند. هرچیزی باید به‌روز شود. اگر به این نتیجه رسیدیم که دیگر رمدسیویر لازم نیست، دیگر نباید آن را تجویز کنیم. بنابراین اولا نباید تعصب داشته باشیم و روی هر چیزی که اجماع می‌شود، بایستیم و درمان‌ها را به‌روز کنیم. مهمترین مساله‌ای که همه دانشمندان باید نسبت به آن تاکید کنند، واکسیناسیون است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا