تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه یک شرکت روسی مبادله رمزارز


تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه یک شرکت روسی مبادله رمزارز

وزارت خزانه‌داری آمریکا در اولین اقدام خود در خصوص اعمال تحریم‌ علیه رمزارزها، یک شرکت مبادله ارز دیجیتال روسی را تحریم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی اعلام کرد وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (سه‌شنبه) تحریم‌هایی را علیه یک شرکت روسی مبادله رمزارز اعمال کرد و این اولین بار است که این نهاد آمریکایی تحریم‌هایی را علیه یک پلتفرم ارز دیجیتال وضع می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه مطبوعاتی خود در این باره اعلام کرد: «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، امروز یک پلتفرم رمزارز دیجیتال روسی به نام (SUEX OTC) را تحریم کرد و دلیل آن نیز تسهیل مبادلات ارزی برای باج‌افزار‌های تحت تحریم ما اعلام شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این اولین اقدام ما علیه یک رمزارز مجازی است و دفتر تحقیقات فدرال نیز در این خصوص با ما همکاری کرده است.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی است که این شرکت روسی معاملات غیرقانونی با حداقل ۸ باج‌افزار داشته و بیش از ۴۰ درصد از کل معاملاتش با عوامل این باج‌افزار‌ها بوده است. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت رمزارز SUEX OTC به عنوان یک شخص حقوقی در روسیه و جمهوری چک شناخته شده است.

در طول یک‌سال گذشته آمریکا ادعای چندین حمله از سوی باج‌افزار‌های مختلف بر موارد مختلفی از جمله علیه بزرگترین خط‎ لوله گازی آمریکا، کمیته ملی جمهوریخواهان این کشور و ارائه دهنده سامانه اتوماسیون Kaseya را گزارش داده است.

همچنین بیانیه این نهاد آمریکایی گزارش کرد که در سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) پرداختی این کشور به مجرمان سایبری حدود ۴۰۰ میلیون دلار بوده که در واقع ۴ برابر سال قبل آن (۲۰۱۹ / ۱۳۹۸) است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر