تاثیر انتخابات محلی بر تشکیلات خودگردان فلسطین


تاثیر انتخابات محلی بر تشکیلات خودگردان فلسطین

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: تشکیلات خودگردان اعلام کرده است می‌خواهد انتخابات محلی فلسطین (انتخابات شورای‌های شهر و روستا) را...

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: تشکیلات خودگردان اعلام کرده است می‌خواهد انتخابات محلی فلسطین (انتخابات شورای‌های شهر و روستا) را در 11 دسامبر (20 آذر) برگزار کند. سخنگوی کمیته مرکزی انتخابات فلسطین گفته مرحله نخست این انتخابات در 388 روستا و شهر در کرانه باختری و غزه برگزار خواهد شد و تاریخ مرحله دوم بعداً اعلام می‌شود.

گروه‌های فلسطینی ساکن در غزه با برگزاری این انتخابات در حالی که محمود عباس انتخابات پارلمانی، ریاست تشکیلات و شورای ملی فلسطین را که قرار بود به ترتیب در 1 خرداد، 9 مرداد و 9 شهریور امسال برگزار شوند لغو کرده و برنامه‌ریزی کنونی نیز بدون مشورت و هماهنگی با آن‌ها صورت گرفته، مخالفت کرده‌اند.

در دور قبلی این انتخابات که در سال 2017 برگزار شد نیز حماس به دلیل عدم مشورت و هماهنگی تشکیلات خودگردان با این جنبش، انتخابات را تحریم کرده و اجازه برگزاری آن را در غزه نداد.

زمان‌بندی اعلام برنامه‌ریزی برای انتخابات، پیش از نشست مجمع عمومی سازمان ملل و سخنرانی محمود عباس در این نهاد بین‌المللی، نشان می‌دهد که هدف او وانمود کردن به تلاش برای استقرار دموکراسی و کسب مشروعیت است.

آنچه فلسطین بدان نیاز دارد آشتی ملّی و رفع دوگانگی حاکم با توافق بر سر برگزاری انتخابات سه گانه، پارلمانی، ریاستی و شورای ملّی است تا مشروعیت نهادهای فلسطینی را به آنها بازگرداند و فلسطینی‌ها با نیرویی واحد و یکپارچه به مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی بپردازند.

برگزاری انتخابات محلی بدون مصالحه سیاسی و هماهنگی رام‌الله و غزه و پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاستی، نه تنها کمکی به آشتی ملّی و مشروعیت تشکیلات خودگردان نمی‌کند بلکه اختلافات را تشدید کرده، در برابر آشتی ملّی مانع ایجاد می‌کند و زمینه‌های فشار و تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی را تداوم می‌بخشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر