پیام وزیر ارشاد برای درگذشت ابومحمد عسگرخانی


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت ابومحمد عسگرخانی، استاد روابط بین‌الملل را تسلیت گفت.

پیام وزیر ارشاد برای درگذشت ابومحمد عسگرخانی

به گزارش شفاف به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به این شرح است:

«با تأسف و دریغ، خبر درگذشت استاد عزیز جناب آقای دکتر ابومحمد عسگرخانی را دریافت کردم.

دکتر عسگرخانی، دانشمندی انقلابی، میهن­‌دوست، متخلق و متواضع بود که غیرت­مندانه از مصالح و عزت ایران و ایرانی در حوزه بین‌­الملل دفاع می­‌کرد.

از شخصیت­‌های تأثیرگذاری بود که ادبیات علمی بازدارندگی را در کشور نظریه­‌پردازی کرد و با صراحت و شجاعت از آرمان­­‌های انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی دفاع و پشتیبانی می­‌کرد.

آشنایی این‌جانب با این استاد کم­­‌نظیر از دهه هفتاد و در کلاس­‌های درس دوره ارشد دانشکده وزارت خارجه آغاز شد و به افتخار همکاری در دانشگاه تهران تا روز وفات ادامه یافت. عسگرخانی عزیز به‌رغم برخی ناملایمات و کم‌مهری‌­ها تلاش‌­های علمی و عملی و روشنگری‌هایش را کاهش نداد و در این مسیر شاگردان بسیاری را تربیت کرد.

اینجانب با اندوه و غم، این مصیبت را به خانواده، همکاران دانشگاه تهران، شاگردان و علاقه‌مندان این استاد والامقام تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند رحمان و رحیم عاجزانه مسألت می­‌کنم در این ایام اربعین حسینی(ع) او را مهمان لطف و کرم بی­‌حساب خود کند، ان‌شاء­الله.»

ابومحمد عسگرخانی متولد سال ۱۳۳۰ بود که امروز (سه‌شنبه، ۳۰ شهریور) بر اثر ابتلا به کرونا از دنیا رفت. او دکترای روابط بین‌الملل را از دانشگاه کوئینز کانادا دریافت کرده و دانشیار روابط بین‌الملل دانشگاه تهران بود.

رژیم‌های بین‌المللی یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت‌های دانشگاهی او بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر