ایران برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با فنلاند اعلام آمادگی کرد


ایران برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با فنلاند اعلام آمادگی کرد

نیویورک- ایرنا- وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای فنلاندی خود ضمن اعلام آمادگی بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با فنلاند بر ضرورت حمایت لازم از فعالیت‌های بخش خصوصی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران در آخرین دیدار های دوجانبه صبح سه شنبه با همتایان خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با "پکا هاویستو" وزیر امور خارجه فنلاند دیدار و درخصوص آخرین وضعیت افغانستان، منطقه و دوجانبه تبادل نظر کردند.

وزیر امورخارجه ایران در این دیدار اظهار کرد دولت جدید علاقه‌مند است روابط دوجانبه با فنلاند را با نشاط بیشتری پیگیری کرده و در این راستا برگزاری کمیته سیاسی دو کشور در اسرع وقت می‌تواند انرژی جدیدی به روابط دوجانبه بدهد و دولت از این ارتقاء روابط حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری های اقتصادی، تجاری، صنعتی و کشاورزی دو کشور و همچنین برقراری پرواز مستقیم تهران و هلسینکی، بر ضرورت حمایت لازم از فعالیت‌های بخش خصوصی دو کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه فنلاند نیز در این دیدار با مروری بر روابط دوجانبه از جمله در حوزه های سیاسی و اقتصادی و محیط زیستی آمادگی برای گسترش در زمینه روابط دوجانبه را اعلام کرد و در این راستا از تشکیل اتاق بازرگانی مشترک به عنوان گامی در کمک به ارتقای روابط اقتصادی دو جانبه ابراز خشنودی کرد.

هاویستو همچنین آمادگی کشورش را برای هرگونه کمک به احیای برجام بیان کرد. وی همچنین ضمن اشاره به سابقه گفت‌وگوهای منطقه‌ای در چارچوب فرایند هلسینکی، از وزیر امورخارجه کشورمان برای شرکت در نشست آتی دعوت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات