ثبت نام دانشجویان جدید الورود دانشگاه فنی از هفته آینده/ زمان پرداخت شهریه تا پایان ترم فراهم شد


ثبت نام دانشجویان جدید الورود دانشگاه فنی از هفته آینده/ زمان پرداخت شهریه تا پایان ترم فراهم شد

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور درباره تاریخ ثبت نام دانشجویان نو ورود توضیح داد.

حیدرمیرفخرالدینی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رونمایی از سامانه بوستان اظهار کرد: یکی از چالش‌های اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای طی ۱۰ سال گذشته بحث «نرم افزار آموزشی» بود که با توجه به ماهیت خاص دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید نرم افزار متناسب با دانشگاه بکار گرفته شود.

او افزود: هم اکنون نرم افزار بوستان جایگزین کامل نرم افزار سابق دانشگاه فنی و حرفه‌ای شد. از ویژگی‌های این نرم افزار می‌توان به این اشاره کرد؛ کسانی که طراحی کامل این نرم افزار را انجام داده اند و از مجموعه داخلی دانشگاه هستند و سابقه کار با دانشگاه را از قبل داشته اند و تمام شرایط خاص را می‌شناسند به طراحی سامانه بوستان اقدام کرده اند.

میرفخرالدینی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۱۸۰ مرکز در ۳۱ استان و ۱۰۵ شهرستان دارد که این پراکندگی کار ثبت نام را سخت می‌کند؛ بنابراین برای رهایی از این معضل با زمانی که پیش بینی کرده بودیم نرم افزار طراحی و ساخته شد.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در حال حاضر بدون دانشجویان جدیدالورود که پیش بینی ما بین ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر هستند ۱۳۷ هزار و ۸۳۰ دانشجو داریم که خوشبختانه بیش از ۹۲ درصد دانشجویانی که وارد این نرم افزار شده اند به راحتی انتخاب واحد قطعی را ثبت کرده اند.

میرفخرالدینی با بیان اینکه هم اکنون میانگین واحد‌های درسی اخذ شده برای هر دانشجو با نرم افزار بوستان ۱۷ واحد است، تاکید کرد: تعداد عناوین درس انتخاب شده برای هر دانشجو ۸ تعداد است و تاکنون بیش از ۶۳ هزار کلاس درس در این نرم افزار تعریف شده است. همچنین، بازخورد‌هایی که از مراکز داشته ایم با کمترین مشکل انتخاب واحد دانشجویان انجام شده است.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: حدود ۲۳ هزار درخواست دانشجو در سامانه بوستان ثبت شده که بیش از ۹۳ درصد آن‌ها پاسخ داده شده است و مابقی افرادی که نتوانسته اند انتخاب واحد انجام دهند، کاملا آگاهانه بوده یعنی به علت کرونا دانشجویان ۴ واحد درسی را معرفی به استاد گرفته اند یا مشکل شهریه داشتند و به اینصورت آن‌ها تا پایان هفته مهلت انتخاب واحد دارند.

میرفخرالدینی اضافه کرد: با دریافت مجوز مهلت انتخاب واحد دانشجویانی را که به علت شهریه جا مانده اند را تا زمان حذف و اضافه تمدید خواهیم کرد و شعار دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که هیچ فردی به علت مشکلات مادی از انتخاب واحد باز نماند.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: یکی از مزیت‌های سامانه بوستان این است که افراد می‌توانند تا پایان ترم شهریه خود را پرداخت کنند و تطبیق واحد برنامه‌های درسی بازنگری شده از ویژگی‌های دیگر این سامانه است که اخیرا مجوز ۴۴ عناوین از آن‌ها را داشته ایم و با این نرم افزار می‌توانیم دانشجویانی را که سرفصل دروسشان به هر علتی تغییر کرده را برای انتخاب واحد کشوری آماده کنیم.

میرفخرالدینی اضافه کرد: در تاریخ‌های ۲۹ و ۳۰ شهریور ظرفیت مقطع کاردانی و کارشناسی اعلام شده و شنبه یعنی سوم مهر بعد از اینکه سازمان سنجش نتایج نهایی آزمون کارشناسی و کاردانی را اعلام کرد، می‌توانیم ثبت نام دانشجویان جدید الورود را تا پایان هفته آینده به اتمام برسانیم. همچنین تاریخ‌های حذف و اضافه هم در روز‌های شنبه تا دوشنبه خواهد بود.

بیشتر بخوانید

دانشگاه‌ها به تدریج بازگشایی می‌شوند

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...